Orez prăjit cu creveți


Reteta de la Lacrimioara Ciciu

Ingrediente pentru 2 porții
150 gr orez cu bobul lung
100 gr creveți decorticați
2 fire ceapă verde
1 pumn de mazăre congelată
1 pumn porumb
1 morcov
1/2 ardei gras roșu
1 ou
1 linguriță ghimbir tocat mărunt
sare, ulei de florea-soarelui
1 linguriță ulei de susan
2 linguri sos de soia

Preparare

Am început prin a spăla orezul de două ori. Apoi, l-am fiert în 600 ml apă până când bobul s-a înmuiat. L-am scurs foarte bine și l-am trecut printr-un jet de apă rece. Pentru ca în timpul preparării orezul să nu se sfărâme și să obțin un terci, l-am lăsat 2 ore la frigider.
Am tăiat ceapa verde, ardeiul gras și morcovul julien - ceapa am tăiat-o puțin mai groasă decât celelalte legume.
Am pregătit o omletă dintr-un ou, pe care am lăsat-o să se răcească și apoi am tăiat-o în pătrățele de aproximativ 2x2 cm.
Într-un wok, am încălzit puțin ulei de măsline și am gătiti creveții decorticați pentru 3-4 minute. I-am scos pe o farfurie și i-am lăsat deoparte.
În același wok, am pus o lingură de ulei, am adăugat morcovul, ardeiul gras, ceapa verde, mazărea dezghețată, porumbul și ghimbirul tocat foarte mărunt.
Am călit legumele 5 minute la foc mare, am adăugat creveții și orezul amestecat cu uleiul de susan și sosul de soia.
Le-am mai lăsat pe foc doar cât să se încălzească orezul și la sfârșit am adăugat omleta tăiată pătrățele.

Mai multe retete delicioase de la Lacrimioara gasiti pe blogul ei Arome in bucatarie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu