KOURABIEDES


Reteta de la Elena Raicu

Kourabiedes (κουραμπιέδες) se fac de obicei cu coniac (Metaxa), vanilie, mastika sau apă de trandafiri. Eu am ales o altă variantă, care este folosită şi ea pentru a aromatiza dulciurile orientale: apa de flori de portocal.

150 g unt, la temperatura camerei
100 g zahăr pudră
1 gălbenuş
1 lingură apă de flori de portocal
200 g făină
½ linguriţă praf de copt
Pentru pudrat:

200-300 g zahăr pudră

Batem untul bine până devine cremos (măcar 10 minute).
Adăugăm pe rând zahărul pudră, gălbenuşul, apa de flori de portocal, făina şi praful de copt, amestecând la sfârşit cu o lingură de lemn până încorporăm bine făina – mie mi s-a părut puţin cam moale şi am mai adăugat 3 linguri de făină.

Formăm cu mâna biluţe şi le aplatizăm (ar trebui să aibă cam 1 cm grosime) – eu le-am făcut cam de 3 cm în diametru şi mi-au ieşit 2 tăvi (60 de biscuiţi).

Le aşezăm pe o tavă acoperită cu hârtie de copt.
Dăm tava la cuptor (preîncălzit la 180º) pentru circa 15-20 minute – trebuie să se rumenească puţin, nu să se coloreze prea tare.


Calzi, pudrăm bine biscuiţii cu zahăr pudră – putem să punem zahărul într-o pungă, adăugăm câţiva biscuiţi şi agităm bine punga, apoi repetăm cu ceilalţi biscuiţi – şi îi lăsăm să se răcească pe un grătar.
Poftă bună!

Sper sa va placa!

Mai multe retete delicioase de la Elena gasiti pe blogul ei AT E.


3 comentarii:

  1. Daca faci cu Metaxa cat trebuie sa folosesti ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. cred ca poti sa pui tot o lingura. sau daca te temi sa nu fie prea mult, poti pune o lingurita si, gustand, sa vezi daca mai e nevoie sau nu (in functie de cat de aromate vrei sa-ti iasa).
    eu le-am mai facut cu apa de trandafiri si am pus tot o lingura.

    RăspundețiȘtergere