Bomboane din ciocolata umplute cu crema


Reteta de la Bubulina Gospodina 

Ingrediente:
Pt bomboanele cu ciocolata alba:
100 gr ciocolata alba (de buna calitate)
6 cirese in sirop
un paharel amaretto
Pt bomboanele cu ciocolata cu lapte si crema caramel:
100 gr ciocolata cu lapte
40 gr zahar
30 ml frisca lichida
15 gr unt nesarat
Pt bomboanele cu ciocolata neagra, crema de ciocolata si biscuiti:
100 gr ciocolata neagra
ciocolata cu lapte
2 biscuiti sfaramati

Bine v-am regasit! Am avut o vara plina, am cunoscut oameni interesanti, am legat noi prietenii dar nici pe voi nu v-am uitat. Asa ca azi va arat o reteta cu care va puteti indulci prietenii.

Am inceput cu bomboanele din ciocolata alba, pentru ca iubesc ciocolata alba. Intr-un pahar, puneti ciresele din sirop si turnati amaretto peste ele. Topiti ciocolata la bain marie. Puteti sa faceti asta la aragaz sau, pentru ca e vorba despre o cantitate mica de ciocolata, puteti pune un bol cu apa fierbinte si deasupra lui, alt bol. Rupeti ciocolata in bucatele si amestecati din cand in cand pana cand este complet topita. Cu o seringa mica, acoperiti peretii formei. Atentie! Daca puneti prea multa ciocolata, nu o sa aveti loc pt umplutura iar daca puneti prea putina, riscati sa se rupa bomboana, cand o veti scoate. Dati la frigider pana cand ciocolata se intareste complet, apoi puneti bucatele de cirese “ametite” in amaretto si apoi umpleti cu ciocolata, sa inchideti bomboanele.

Luati excesul de ciocolata cu un cutit lung si dati iar la frigider pana cand se intareste ciocolata.

Dupa ce le-am scos din forma, le-am incalzit f putin cu uscatorul de par si apoi am presarat zahar decorativ. Daca nu vreti sa puneti zahar, le puteti lasa asa, simple.

Pentru bomboanele cu crema de caramel, am inceput intai cu caramelul, sa aiba timp sa se raceasca si sa se intareasca putin. Intr-un ibric, am pus zaharul la topit (al meu a fost zahar cu aroma de vanilie, homemade).

Apoi am adaugat untul, am amestecat bine si am adaugat frisca lichida, am mai lasat pe foc aproximativ 2 minute amestecand continuu si apoi am transferat crema de caramel intr-un bol pe care l-am bagat la congelator.

Am continuat, topind ciocolata cu lapte la bain marie, am umplut formele si am dat la frigider. Cand ciocolata s-a topit complet, am umplut bomboanele cu crema de caramel si apoi cu ciocolata.

Pentru bomboanele din ciocolata amaruie, nu am mai facut poze, procedeul este acelasi, crema pusa inauntru a fost din ciocolata cu lapte ramasa de la bomboanele anterioare si biscuiti.

Din ingredientele date va ies cate 15 bomboane din fiecare fel. Recomand formele de silicon pentru ca bomboanele se scot foarte usor. Am lucrat si cu forme din plastic si m-am chinuit enorm.

Sa aveti pofta!

Mai multe retete delicioase de la Bubulina Gospodina gasiti pe blogul ei www.bubulinagospodina.com



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu