Polenta di patate ( mamaliga cu cartofi )


Reteta de la Cosmin Ordean Boc  

Avem nevoie de:

un paiolo di rame ( adica un vas de cupru ), eu l-am cumparat pe al meu de la o manufactura locala trentina si pot sa va spun ca este un miracol

si... teoretic... un foc de lemne ( eu am recurs totusi la aragaz :) )
Hmmm... cred ca ne mai trebuie insa cate ceva, nu-i asa ? Pentru 6 persoane avem nevoie de:
2 kg. cartofi vechi
100 g. faina ( 1/2 alba, 1/2 integrala ) sau 100 g. faina de malai
100 g. unt
o ceapa sau un praz tanar
lapte ( dupa nevoie )
100 g. branza putin maturata insa nu picanta ( eu am folosit un cascaval de vaca facut artizanal )
sare si piper
putin ulei de masline

Curatam cartofii, si ii punem la fiert. Cand sunt fierti, ii pasam cu instrumentul de pasat cartofi.
Pastram apa in care au fiert deoparte.
Punem la topit untul in oala de cupru, si adaugam incetul cu incetul, mestecand continuu, faina. Adaugam cartofii pasati, putin din lapte si putin din apa in care au fiert cartofii daca este necesar pana la consistenta pe care o dorim.
Daca am pus faina alba fierbem la foc mic 20 minute, iar daca am pus faina de malai 40 minute, mestecand din cand in cand.
La sfarsit adaugam ceapa ( prazul ) pe care am dunstuit-o usor in uleiul de masline si branza taiata in cubulete. Amestecam bine si apoi luam de pe foc.
Se poate servi cu o bucata generoasa de gorgonzola peste. Va asigur ca este un deliciu!

Mai multe retete de la Cosmin gasiti pe blogul lui, Simplu si bun    



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu