Gazpacho


 Reteta de la Gabriela Cuzepan 

Gazpacho este o reţetă tipica mediteraneană pe bază de roşii. Este uşoară şi răcoritoare pentru că în mod tradiţional se serveşte rece, ceea ce o face perfectă pentru perioadele toride. Reţeta a apărut în regiunea Andaluzia dar s-a răspândit şi a intrat în bucătăria tradiţională din Spania şi Portugalia (aici e cunoscută ca şi gaspacho). Deoarece nu este o reţetă pretenţioasă, se regăseşte în preferinţele şi meniul oamenilor simpli. Se presupune că este o supă de provenienţă arabă, din ulei de măsline, pâine şi usturoi, adusă în Spania de mauri sau că este de provenienţă romană.

Ca orice reţetă are multe variaţii de ingrediente, consistenţă şi culoare dar cele tradiţionale au la bază pâine veche, roşii, castravete, ardei gras, ceapă, usturoi, ulei de măsline, oţet din vin, sare.

Noi am încercat o reţetă oarecum tradiţională, care include doar aceste ingrediente. Am spus oarecum tradiţională pentru că am folosit şi gheaţă şi blender în loc de mojar şi pistil, adică am beneficiat de ajutorul tehnologiei moderne.
Din cantităţile de mai jos ies 4 porţii:

Ingrediente:

700-750 g roşii de grădină
2 ardei graşi, roşii
2 castraveţi
2 căţei de usturoi
2 cepe verzi, dacă se poate dacă nu, merge şi ceapă roşie
4-5 linguri de ulei
zeama de la o lămâie
5 felii de pâine
sare
piper
4 căni apă rece
gheaţă
Am spălat legumele şi am curăţat de coajă usturoiul, ceapa şi roşiile. Roşiile se curăţă uşor dacă sunt opărite scurt.

Am înmuiat pâinea în apă şi am lăsat-o deoparte. Puteţi să o rupeţi de la început pentru că nu contează.

Am tăiat grosier jumătate din roşii, un ardei, un castravete şi tot usturoiul. Le-am pasat în blender împreună cu pâinea şi am adăugat apa, pentru ca să subţiez consistenţa amestecului, apoi le-am pus în frigider. Nu vă speriaţi dacă amestecul are spumă, este unul din dezavantajele blenderului.
Am tăiat juliene ardeiul şi castravetele rămas, am tocat restul de legume (roşiile şi ceapă) apoi le-am împărţit egal în boluri.
Am amestecat uleiul de măsline cu zeama de lămâie.

Înainte să servim am adăugat în piure amestecul de ulei de măsline şi lămâie, sare, piper. Am turnat supa în boluri peste legumele crude, împreună cu câteva cuburi de gheaţă.

Simplu şi eficient. Mie mi-a plăcut mai mult atunci când am folosit pâine făcută în casă şi am servit-o împreună cu crutoane.

Mai multe retete delicioase gasiti pe blogul  Fusion Cooking!  




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu