Dulceata de afine


Reteta de la Magda Adina      

Ingrediente :
1 kg afine
1 kg zahar
zeama de la o lamaie

Afinele cumparate din piata au fost curate, pe ici pe colo cate-o frunzulita doar si altceva nimic , asa ca , am hotarat sa nu le mai spal fiindca nu am vrut sa-si piarda prea tare aroma .Daca voi insa va hotarati sa le spalati , le puneti intr-o sita , apoi scufundati sita intr-o oala mai mare , plina cu apa , dar nu le lasati prea mult in apa , le scufundati si le rasfirati usor cu mana.Deasupra apei vor ramane frunzulite, codite si alte cele . Schimbati apa din oala si repetati inca o data procedeul.

In oala in care o sa fierbeti dulceata , adaugati un strat de zahar , unul de afine , inca unul de zahar si unul de afine si continuati pana terminati cantitatea de zahar si cea de fructe. Acoperiti oala si bagati-o la frigider pana maine zi .

A doua zi , scoateti oala din frigider , amestecati usor fructele cu zaharul si zeama de lamaie , apoi fierbeti dulceata la foc potrivit .Spuma care se formeaza deasupra o luati cu ajutorul unei palete , iar cand incepe sa se ingroase , micsorati focul si amestecati mereu ptr a nu se prinde.Nu stiu sa va spun exact cat am fiert dulceata deoarece am uitat sa ma uit la ceas cand am pus-o pe foc , insa in momentul in care considerati ca s-a ingrosat suficent , ca sa fiti sigure , puneti pe o farfurie pe care ati tinut-o in frigider 15 minute, o lingurita de dulceata, iar daca aceasta se intareste , atunci este gata .

Stingeti focul si lasati dulceata sa stea circa 15 minute , apoi o puneti cu grija in borcanele spalate si sterilizate, le inchideti ermetic si le depozitati in camara .

Eu , de fiecare data cand termin dulceata , nu rezist sa nu intind cate-o lingurita din aceasta pe cate-o felie de paine si sa o mananc cu mare pofta .

Mai multe retete delicioase de la Adina, gasiti pe blogul Cat`s Kitchen 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu