Fursecuri cu lamaie si piper rosu


Reteta de la Ana Croitoru

Ingrediente:
- 450 g faina alba
- 250 g faina malai, macinata fin
- 1 lingurita piper rosu macinat
- 2 oua
- 200 g zahar brun
- 200 g unt la temperatura camerei
- coaja rasa de la 2 lamai
- 1/2 fiola esenta de lamaie (am folosit de la dr. Oetker)
- 1 praf de sare
- 1/2 lingurita cafea de praf de copt

Metoda preparare:

Intr-un bol mixam untul si zaharul pentru 3 minute sau pana devine spuma. Adaugam coaja de lamaie rasa, praful de sare, ouale unul cate unul si mixam pana devine omogena compozitia. La final incorporam faina alba, faina de malai, esenta de lamaie si piperul rosu macinat. Amestecam inca putin si voila e gata compozitia pentru fursecuri.

In tava punem o foaie de copt si preincalzim cuptorul la 160 grade C. Coacem 10 minute sau pana vedem ca incep sa devina maronii pe margine. Fiti cu ochii pe ei fiindca se coc foarte repede.


Si acum un sfat prietenesc. Daca suferiti de boala tunelului carpian sau artrita nu incercati sa faceti acesti biscuiti. Eu nu sufar de niciuna din bolile mentionate dar aluatul se spriteaza extrem de greu. La prima vedere nu este un aluat tare dar mie mi-a rupt un pos improvizat dintr-o punga cu zip, apoi foarte increzatoare mi-am spus ca sigur nu o sa-mi strice pistolul din plastic cu care spritez biscuitii. Ei bine, si acesta s-a rupt dar am reusit chiar si asa sa-i modelez. Ca sa evitam toate aceste neplaceri, putem lasa aluatul la rece sa se intareasca iar apoi sa formam un sul si sa-l taiem felii sau sa formam bilute. Asadar, nu va lasati descurajati de ce-am zis fiindca aceste fursecuri sunt fragede dar usor crocante de la faina de malai, aromate de la lamaie si in final se simte aroma piperului.

Mai multe retete delicioase de la Ana, gasiti pe blogul ei Paine si desert 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu