Crab Sticks & Aluat Wonton


Reteta de la Laura Pasca

De fapt si de drept, crab sticks nu sunt chiar carne de crab, poti sa te ghidezi si dupa pretul accesibil la care cumperi pachetul de batoane. Adica destul de ieftin ca sa fie chiar carne de crab. Ele sunt o imitatie de carne de crab, sunt un tip de fructe de mare prelucrat din mai multe tipuri de carne de peste cu carne alba. De obicei procesul de prelucrare presupune gatirea lor, asa ca afirmatia mea ca se pot manca asa cum ii cumperi este sustinuta. Se mai numesc krab batoane, krab sticks, surimi, betisoare de fructe de mare sau simplu crab sticks asa cum scrie pe pachetul ce l-am folosit eu.
Wonton wrappers, e un aluat ca cel de coltunasi care se intinde in foaie foarte subtire si care se foloseste pentru a impacheta diverse umpluturi, se poate prajii sau se poate introduce la cuptor.
Sa trecem la ale noastre si sa va spun ce am reusit sa fac eu, pe mine m-au cucerit va spun si probabil ca am sa mai fac o salata cu aceste batoane. Deci, stay tuned..!:)

Ingrediente:
Pentru aluatul Wonton:
250 grame de faina
1 ou
3/4 lingurita de sare
230 ml apa (mai mult sau mai putin)
Pentru umplutura:
1 pachet Crab Sticks
sare
piper
rozmarin
Alte ingrediente:
50 gr de zahar ars + praf de chilli
ulei pentru prajit
100 grame de faina de malai
Grapefruit
Sosul vostru preferat (al nostru cu usturoi si iaurt)

Mod de preparare:

Ingredientele pentru aluat se amesteca intr-un castronas si treptat de adauga apa pana cand se obtine un aluat elastic si nu lipicios. E posibil sa fie nevoie de mai putina sau de mai multa apa, depinde de faina pe care o folositi, dar din aceasta cauza va recomad sa adaugati apa treptat ca sa nu cumva sa fie prea multa. Lasati apoi aluatul sa se odineasca 30-60 minute. Cu cat il lasati mai mult se va putea lucra mai usor cu el.
Betisoarele de crab se decongeleaza se presara peste ele sarea, piperul si rozmarinul.
Am vrut musai sa simt ceva picant langa ele asa ca am avut o idee de a face ceva dulce-picant, si peste 50 gr de zahar ars am presarat 1/2 lingurita de praf de chilli, l-am pus la racit pe o cana unsa cu ulei intr-un mod haotic. Asa am avut dulcele-picant pe care l-am dorit.
Aluatul il intindem cat putem de subtire folosind faina de malai. In felul acesta o sa fie mai crocant. Daca punem faina alba, aluatul o sa o absoarba. Dupa ce intindem aluatul (lucram cu 1/2 din aluat ) intr-o foaie foarte subtire (puteti sa folositi masina de facut taietei) cu un pinten taiem aluatul si impachetam batoanele de crab pe care le punem intr-o tigaie cu ulei incins. Aveti grija pentru ca ele se prajesc foarte repede !
Le-am pus peste niste felii de grapefruit, cu dulcele-picant! Mie mi-au placut! Sunt curioasa daca incercati ce parere aveti!:)

Mai multe retete delicioase de la Laura, gasiti pe blogul ei Bucatareste cu Laura

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu