Sachertorte


Reteta de la Bubulina Gospodina  

Ingrediente:
Pentru blat:
175 gr ciocolata cu 55% cacao
160 gr unt nesarat
160 gr faina
5 oua mari sau 6 medii
140 gr zahar
Pentru glazura:
290 gr ciocolata cu 55% cacao
230 gr zahar
290 ml apa
80 ml apa calda
aprox 450 gr gem de caise pt a umple tortul

Azi, fiind o zi speciala, am sarbatorit-o pe fetita mea cu acest tort delicios. Bineinteles ca ea a mancat o bucatica mica de tot :) Reteta originala de Sachertorte a fost inventata la Viena, in 1832, de catre Franz Sacher. So… sa incepem prin a topi ciocolata la bain marie, impreuna cu untul taiat in bucatele. Amestecam.

Intre timp, preincalzim cuptorul la 180 de grade, batem ouale cu zaharul pana cand obtinem o compozitie cremoasa si cernem faina.

Cand am terminat de batut ouale, le turnam peste ciocolata pe care am topit-o mai devreme si amestecam cu o spatula. Atentie! Amestecati incet si rotiti castronul in acelasi timp, sa nu se lase compozitia.

Cand compozitia devine omogena, adaugam putin cate putin faina, amestecand in acelasi timp cu o spatula.

Turnam compozitia intr-o tava cu diametrul de 26 de cm, pe fundul careia am pus hartie de copt. Eu pun si hartie de aluminiu peste fundul tavii, in caz ca se scurge, sa nu am surprize. Dam la cuptor pt aprox. 50-60 de minute sau pana cand faceti testul cu cutitul (introduceti un cutit in mijlocul blatului si daca acesta iese curat, inseamna ca e gata).

Dupa ce blatul s-a copt, il lasam la racit si apoi indepartam folia de aluminiu si detasam peretii tavii.

Il taiem pe jumatate si il ungem cu jumatate din cantitatea de gem. Gemul meu a fost bio si a avut bucati mari de caise in el, de aceea in poze, glazura nu este uniforma.

Punem cealalta jumatate de blat peste, gemul ramas si cu un cutit lat, avem grija ca gemul sa fie intins peste tot. Cel mai bine este ca tortul sa fie pus pe un gratar sub care punem o hartie sau o punga de plastic.

Si acum facem glazura, pentru care o sa aveti nevoie de un termometru. Neaparat! Topim ciocolata la bain marie.

Intr-o craticioara, punem la fiert cei 290 ml de apa impreuna cu zaharul si lasam sa fiarba siropul pana cand ajunge la temperatura de 115 grade.

Cand a ajuns la aceasta temperatura, luam siropul de pe foc si il adaugam peste ciocolata topita. Adaugam si cei 80 ml de apa calda si amestecam bine.

Turnam glazura peste tort, astfel incat sa fie in intregime acoperit. Tortul se pune pe un platou si se lasa sa se intareasca glazura intre 5 si 12 ore. Eu nu am a vut prea mult timp, asa ca dupa 2 ore, l-am bagat la frigider pentru inca o ora si s-a taiat f bine.

Mie mi-a mai ramas f multa glazura si pt ca fata mea a vrut sa imbracam capsunile in ciocolata, am executat comanda :) Tortul acesta, se pastreaza la temperatura camerei pentru 15-20 de zile… dar la cine o rezista atat?

Inca o data va urez “La multi ani!” si va servesc cu o felie de tort. Va puuuup!

Mai multe retete delicioase de la Bubulina Gospodina gasiti pe blogul ei www.bubulinagospodina.com



Un comentariu:

  1. LA MULTI ANI! Daca a ramas multa glazura nefolosita, n-as putea sa folosesc jumatate de ingrediente?

    RăspundețiȘtergere