Orange raw cake


Reteta de la Ana Croitoru

Nu am rezistat tentatiei sa nu pregatesc si un tort raw. Aceasta reteta am preluat-o si adaptat-o de pe blogul Corinai (http://corinabacalu.blogspot.com/) careia doresc sa-i multumesc inca o data pentru ca imparte si cu noi retete deosebite din lumea raw vegan.

Impresiile personale despre acest tort: este cremos, usor dulce dar nu deranjant, aromat si nu in ultimul rand generos. Eu l-am impartit in 8 felii dar este suficient pentru 12 persoane.

Vorba multa saracia omului. Mai jos gasiti ingredientele si metoda de preparare.

Ingrediente blat:

- 200 g caju♦, hidratat 2 ore

- 150 g curmale fara samburi

- 3 linguri unt de cacao, topit deja la bain marie

- 25 g fulgi de cocos

- 4 linguri apa plata

Preparare blat:

Am pus in robotul de bucatarie nucile caju si le-am mixat cca. 1 minut. Apoi am adaugat curmalele intregi (dar nu faceti ca mine, ca s-ar putea sa se chinuie robotul, taiati-le in bucati mai mici), fulgii de cocos, apa si le-am invartit pana au devenit o pasta. Am adaugat untul de cacao topit, putin cate putin, si am mai amestecat ca robotul cateva secunde.


Am tapetat cu hartie de copt partea inferioara (nu si marginile) a unei forme de tort iar cu mainile usor umezite am intins coca obtinuta. Am dat la frigider si am trecut la etapa a doua din acest desert.

Ingrediente crema:

- 350 g caju♦, hidratat minim 2 ore

- 3 portocale, doar sucul si pulpa ce ramane in suc

- 8 linguri unt de cacao, topit deja

- 20 g merisoare, pentru contrast si gustul acrisor

- coaja rasa de la 1 portocala

- 1 lingura sirop de agave

Preparare crema:

Intai am stors cele trei portocale si am ras coaja de la 1 portocala. Ca o sugestie, inainte sa radeti coaja de portocala, daca nu avem de unde cumpara citrice bio, tineti portocala cateva minute intrun bol cu apa si bicarbonat (ajuta sa mai distrugem din chimicalele cu care sunt stropite).

Apoi am pus in robot nucile caju, sucul de portocale si le-am mixat pana s-au transformat intro crema fina si catifelata. Daca vedeti ca robotul invarte mai greu sau merge in gol atunci e cazul sa mai adaugati 1, 2 sau 3 linguri de apa plata. Am adaugat mierea, coaja rasa de la portocala iar la final untul de cacao topit. Am mai lasat robotul sa omogenizeze crema inca 20 de secunde.

Am scos blatul de la rece, am turnat un strat de crema, am pus pe-alocuri cateva merisoare si am turnat restul de crema si am nivelat usor. Pentru ca stratul de crema sa fie uniform, am rotit forma de tort destul de energic.

Am tinut-o in congelator 6 ore sau peste noapte (depinde cum stati cu rabdarea) dupa care am mutat-o in frigider pentru a se dezgheta lent. Fiti fara grija ca si dupa decongelare isi pastreaza forma perfect. Recunosc, am avut emotii in privinta cremei dar asa cum se vede in poze, s-a dovedit a fi excelenta.

Pentru a trasa linile feliilor, dupa ce a stat 2 ore la congelator l-am taiat cu cutitul iar apoi a mai stat putin la congelator pana au trecut cele 6 ore. Dupa ce ati taiat o felie inmuiati lama cutitului intrun pahar cu apa calda si stergeti-l pentru a nu se lipi crema de el.

Mai multe retete delicioase de la Ana, gasiti pe blogul ei Paine si desert

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu