Ciolan afumat cu bere la cuptor


Reteta de la Margareta Cismasiu
Weekendul acesta mi-am facut de cap cu un ciolan afumat ramas de la porcul de anul trecut.Si cum aveam si niste bere prin preajma,le-am pus impreuna si a iesit o friptura grozava.E drept ca langa,se impunea o fasole batuta,dar am considerat ca e o mancare mult prea grea si plina de calorii,asa ca l-am servit cu muraturi.Fasolea urmeaza zilele astea,ca,na,vine 1 Decembrie!

Ingrediente:
1 ciolan afumat,1l bere ( cantitatea de bere difera in functie de marimea ciolanului),3-4 foi de dafin,o ramura de cimbru,2-3 catei de usturoi,1 lingurita ienibahar,piper,chimion.

Mod de preparare:
Intr-o cratita mai mare se pune ciolanul.Se toarna berea pana il acopera complet (se poate completa si cu puitina apa).Se adauga foile de dafin,usturoiul,cimbrul,cateva boabe de piper si ienibahar.Se pune la fiert pana furculita intra usor in el.
Se scoate din zeama in care a fiert si se pune intr-o tava.Deasupra,ciolanul se cresteaza,apoi se presara cu piper,cimbru,ienibahar si chimion.Se mai toarna un pic de bere sau zeama in care a fiert si se da la cuptor pentru 1-1.5 ore.Din cand in cand se unge cu zeama din tava.E gata cand soricul e frumos rumenit.
Se serveste cu fasole batuta sau varza acra calita.Eu l-am servit cu salata de varza acra.
Mai multe retete delicioase de la Margareta gasiti  pe blogul ei Retete cu Margareta Cismasiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu