Chiftelute,sos de cocos si felii cartofi

 

Reteta de la Dana Szocs


Astazi am gatit aproape pentru toata saptamana,asa ca dupa chilli con carne,am ales sa fac un preparat inedit a carui idee mi-a venit in magazin in timp ce eram la cumparaturi.Nu stiam ce va iesi,dar finalul mi s-a parut tare gustos asa ca ramane pe lista cu preparate pe care le vom mai savura si cu  alte ocazii :)
Am folosit pentru chiftelute:
800 gr carme de porc macinata
250 gr carne vita macinata
3 oua
1 lingurita pasta de masline
3 catei de usturoi
1 lingurita ghimbir macinat
1/2 lingurita cardamon macinat
1/2 lingurita scortisoara macinata
1/2 lingurita piper alb macinat
1 lingurita turmenic
1 lingurita chimen macinat
2 lingurite faina de orez (puteti pune faina alba sau pesmet)
6 frunze de salvie
Pentru sosul de cocos:
1 catel de usturoi
20 gr unt
ulei masline
2 lingurite nuca cocos prajita
2 lingurite nuca cocos uscata
500 ml lapte de cocos
zeama de la o jumatate lamaie
2 lingurite amidon cu apa rece
frunze de salvie si cateva felii de ardei iuite
Cartofii:
15 cartofi noi mici
apa,sare
2 linguri smantana grasa
turmenic,boia afumata
Am inceput cu chiftelele,am pus carnea macinata intr-un castron,am pus ouale,condimentele,pasta de masline,usturoiul tocat foarte marunt,frunzele de salvie tocate foarte fin si la urma faina de orez.Am amestecat mai intai cu o furculita si mai apoi cu mana pentru a omogeniza amestecul cat mai bine.Dupa ce amestecul a fost gata am format chiftelele pe care le-am prajit in ulei vegetal,pe ambele parti pana s-au rumenit frumos.
Sosul de cocos: Intr-o craticioara am pus untul,uleiul de masline,usturoiul tocat fin,nuca de cocos si cea prajita si cea neprajita,am amestecat bine,am adaugat sare,piper si mai apoi laptele de cocos si am lasat sosul sa fiarba la foc mic aproximativ 10-15 minute.La final am pus intr-o canuta amidonul si apa rece cat sa il acopere,am amestecat bine pentru a dizolva amidonul si am turnat amestecul peste sos.Am mai lasat sa dea un clocot cat sa se ingroase sosul,apoi am stins focul.Am adaugat salvia tocata marunt si zeama de la o jumatate de lamaie.
In alta craticioara am pus apa,sare si cartofii taiati rondele si i-am lasat sa fiarba,apoi dupa ce cartofii s-au fiert am scurs apa,am adaugat turmenic,boia si smantana grasa,am amestecat bine si asta a fost tot.
Am asezat apoi pe farfurile sos de cocos,chiftelute si cateva felii de cartofi…o nebunie de arome.
Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu