PRAJITURA CU MOUSSE DE CAPSUNI



 Reteta de la Maria Udrea
INGREDIENTE:

Pentru blat:
8 oua
10 linguri zahar
5 linguri ulei
10 linguri faina
2 linguri cacao
1 varf lingurita sare
Pentru insiropat:
200 ml socata
Pentru mousse de capsuni:
500 gr capsuni
5 linguri zahar pudra
250 ml frisca lichida
5 gr gelatina
1 varf lingurita sare
Pentru ornat:
jumatati de capsuni
frisca
2 linguri sirop de capsuni

MOD DE PREPARARE:

Am ales sa insiropez blatul cu socata, pentru ca tot am facut multa si trebuie consumata cumva, dar a dat un gust delicios blatului.
Pentru blat, separam albusurile de galbenusuri, iar albusurile le mixam cu un praf de sare pana devin spumoase, apoi adaugam treptat zaharul mixand in continuare pana rezulta o bezea tare.
Adaugam galbenusurile unul cate unul si mixam usor, apoi treptat uleiul si 8 linguri de faina, in ploaie.
Impartim compozitia in doua si adaugam intr-o parte 2 linguri de cacao, iar in cealalta 2 linguri de faina.
Tapetam tava(26/36 cm) cu hartie de copt si incepem sa punem in mijlocul tavii cate doua linguri de compozitie simpla si doua linguri de compozitie cu cacao pana se epuizeaza cele doua compozitii.
Nivelam blatul agitand putin tava.
Dam tava la cuptor pentru 35 de minute la 180 de grade, sau pana trece testul cu scobitoarea.
Pentru mouuse de capsuni, trecem capsunile prin blender si le amestecam cu zaharul pudrasi putina sare, iar frisca o mixam pana se intareste.
Oprim putina frisca pentru ornare, iar restul o amestecam cu capsunile.
Pregatim gelatina conform instructiunilor de pe plic si o amestecam in crema.
Intindem crema peste blatul racit si insiropat.
Eu am pus gelatina putina pentru ca nu am vrut sa se intareasca prea mult crema, deci a iesit putin mai tare decat frisca, dar destul de cremoasa.
Dam prajitura la rece pentru 30 de minute, dupa care o vom portiona.
Pe fiecare portie asezam jumatati de capsuni, apoi ornam cu frisca si glazuram cu sirop de capsuni(eu am oprit de la dulceata preparata cu o zi inainte).
A fost delicioasa!

Mai multe retete delicioase de la Maria gasiti pe blogul ei Merisor si retetele ei


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu