NAPOLITANE CU CREMA CARAMEL SI NUCI



 Reteta de la Maria Udrea

INGREDIENTE:
1 pachet mic de foi Lica
200 gr unt
300 gr zahar
4 galbenusuri
1 varf de lingurita cu sare
esenta de lamaie
coaja de lamaie
300 gr nuca taiata grosier

MOD DE PREPARARE:

Pregatim toate ingrediente, sa le avem la indemana.
Trebuie sa lucram foarte rapid, daca avem un ajutor langa noi, reusita este mai sigura.
Taiem intai nuca si o dam deoparte.
Omogenizam intr-un vas, untul moale,cu sarea, 150 gr zahar, esenta, coaja de lamaie si galbenusurile, apoi punem vasul pe baie de aburi si frecam pana cand se formeaza o crema spumoasa.
Intr-un alt vas, ardem restul de zahar la foc incet.
Cand s-a diluat zaharul il turnam repede peste crema din celalalt vas amestecand energic sa nu se intareasca zaharul ars.
Lasam vasul pe baie de aburi si amestecam continuu pana cand se va topi tot zaharul. Oricat am amesteca noi de energic, tot se mai intareste putin zahar ars, dar nu-i nicio problema ca se va topi.
Cand ridicam vasul de pe foc, adaugam nuca taiata, omogenizam si umplem imediat foile.
Asezam o greutate peste ele si le lasam asa cateva ore dupa care portionam.

TIPSURI:
Se pot glazura cu ciocolata(eu am glazurat o parte).
Crema de galbenusuri trebuie sa fie fierbinte cand se va adauga zaharul ars peste ea, altfel tot zaharul se va intari.
Pot fi puse ouale intregi, dar se vor mari cantitatile de unt si zahar, eu am preferat sa fac un chec din albusuri.
Mai multe retete delicioase de la Maria gasiti pe blogul ei Merisor si retetele ei


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu