Oua cu surprize


Reteta de la Janet Frunza

Minunate pentru prichindei!
Imgrediente:
-8 coji de oua (sau cate oua dorim sa facem)
- 250g bomboane de mai multe feluri (am folosit bomboane gumate,de ciocolata cu stafide,cu ciocolata si simple)
- 275g ciocolata memaj sau cu lapte

Pentru vopsit cojile de oua:
-250 ml zeama de sfecla
-2 linguri de otet

Pentru scurs cojile:
-bete de frigarui
-burete

Mod de lucru:

Cojile de oua (stranse de la alte preparate)le spalam bine,bine,atat pe dinafara cat si pe dinauntru,cu degetul,cu apa multa pana scoatem tot restul de albus ramas pe coaja.Intr-un ibric,punem zeama de sfecla si otetul si punem sa fiarba.(eu am avut zeama de sfecla pastrata la congelator,pentru a o avea la indemana,cand am nevoie sa colorez,ceva.)
Cand a inceput sa fiarba,am lasat focul foarte mic si am pus cojile de oua(nu toate o data...ibricul fiind mai mic,ca zeama de sfecla sa fie mai multa)Le-am tinut cu un bat de frigaruie,pe fiecare,ca sa se umple cu zeama.(altfel,plutesc deasupra).
Le-am tot rotit,pentru ca sa prinda culoare,uniform.Le-am lasat in zeama,cam 10 min.Apoi,le-am scos si le-am pus pe fiecare in cate un bat de frigaruie,infipt intr-un burete si le-am lasat asa pana cand s-au uscat bine.
Dupa ce s-au uscat,am pus ciocolata la topit pe baie de abur.Cand s-a topit,am luat cate o coaja de ou,am pus cate o lingura de ciocolata topita in ea si am rotit-o usor,ca sa acopere ciocolata, toata suprafata cojii.
Surplusul de ciocolata,l-am scurs.Asa am procedat cu toate cojile.Cand am terminat,am dat la frigider pana cand ciocolata s-a intarit.Operatiunea asta am facut-o de doua ori.
Dupa ce au stat la frigider,le-am scos si fiecare ou,l-am umplut cu bomboane.Bomboanele sa fie de mai multe feluri,astfel surpriza este mai mare.
Ca sa le pun cate un capacel,ciocolata ce am imbracat cojile,am lasat-o sa se raceasca,aproape de tot,si apoi am luat cate o lingurita de ciocolata si am inchis ouale.(ciocolata nu trebuie sa fie prea fluida,altfel s-ar prelinge peste bomboane si le-ar inchega.)

Mai multe retete delicioase si foto pas cu pas de la Janet, gasiti pe blogul ei In bucatarie la Janet











Le-am lasat sa se intareasca capacelele foarte bine si apoi le-am pus in hartiute de bomboane.





Cred ca pentru micuti ar fi intradevar o adevarata surpriza!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu