Pui cu sos de rosii si usturoi


Reteta de la Didi- Food design

Este cel mai bun pui cu sos de rosii mancat, ever. Ca si in cazul retetei de chiftelute marinate, am avut surpriza sa constat ca metoda de preparare alta si proportia, sau lipsa (ceapa), unora dintre ingrediente, o transforma de fapt intr-o "alta mancare".
M-am tot gandit, ce face diferenta? Pai, este fara ceapa (eu puneam ceapa), cu usturoi mai mult decat 2 catei (as pune usturoi si in prajituri, atat de mult imi place), e cu oregano pe care nu aveam obisnuinta sa il pun decat in pizza (totdeauna condimentele fac diferenta) si eu s-a nimerit sa am 450 ml de supa clara, poate fi de legume sau carne sau o simpla apa ramasa de la fierberea cartofilor (atunci cand nu i-am fiert in coaja). Recomand sa o mancati cu mamaliga (aproape ca e un musai). Am modificat nesemnificativ cate ceva, punctez in paranteza cum.


INGREDIENTE
3 pulpe pui (am pus 4)
1-2 linguri ulei de masline
1 cescuta cu vin
5 rosii (am folosit conserva rosii tocate in bulion 450g)
1 lingurita bulion (am pus 1 lingura cu varf cu pasta concentrata de rosii, carnea fiind mai multa)
5 catei usturoi (am pus o capatana)
1+1/2 lingurita oregano
boia, sare (am folosit 1-2 linguri mix de condimente pt. pui)
OPTIONAL 1 mana de ciuperci (am pus 1 ardei rosu)


PREPARARE
Pregatesti un vas/o tava cu pereti inalti pentru cuptor (2.5l minim).
1. Am dat in doua pulpele de pui. Eu indepartez pielea de obicei. Le-am crestat cam 1 cm adancime in partile carnoase ca sa patrunda aromele si ca sa se prajeasca. Le-am pus pe o tava, le-am presarat bine cu mix-ul de condimente pt pui si le-am frecat ca sa intre in crestaturi condimentul.
2. Intr-o tigaie larga incingi uleiul si frigi carnea pe ambele parti doar atata cat sa devina putin rumena (mai mult de 2 minute cat prevede reteta).
3. Am adaugat vinul.
4. Am taiat fasii ardeiul si l-am adaugat in tigaie.
5. Toci rosiile. De data aceasta am pus conserva, asa cum am indicat in ingrediente.
6. Am dezlegat bulionul in doua cani de supa si le-am adaugat.
8. Optional, poti pune o mana de ciuperci taiate.
9. Le lasi sa fiarba pana mai scade sosul.
10. Incingi cuptorul la 200-220 grade si lasi in asteptare.
11. Adaugi usturoiul decojit si pisat, 1 lingurita cu varf mare oregano si daca mai este nevoie, potriviti de sare. La mine nu a fost cazul, conserva cu rosii era deja sarata. Tineti cont ca mai scade la cuptor si devine mai sarata.
12. Transferi in vasul pt. cuptor si o coci fara capac pana mai scade 3 degete si face o crusta frumoasa deasupra.
Se mananca cu mamaliga. Cui nu ii place mamaliga, poate sa prepare piure sau garnitura din orez preparat la abur.

Sa va fie de folos!


Mai multe retete delicioase de la Didi gasiti pe blogul ei Food design

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu