Porc in stil Hong Kong


Reteta de la Dana Szocs


M-am declarat intotdeauna un mare fan al mancarurilor asiatice si pentru faptul ca sunt executate simplist in viziunea mea dar si pentru modul grozav in care se imbina aromele intr-un singur preparat. Vazusem ieri o emisiune in care un celebru bucatar (care a invatat sa gatesca intr-un restaurant al lui Jamie Oliver) gatise acest preparat si il prezenta ca pe o mancare rapida,de strada,pe mine m-a cucerit acest preparat, si desi am facut cateva schimbari la el..totusi am pastrat ideea de baza.

Am folosit pentru carne:
400 gr carne de porc cubulete
1 lingura 5 spices
piper,sare
Pentru sos:
ulei vegetal
2 cepe verzi taiate marunt
1 ardei iute rosu
1 lingura sos de stridii
2 linguri ketchup
1 lingura sos soia
1/2 lingurita otet de xeres
1 1/2 lingura zahar
1 lingurita amidon 10 ml apa
pentru aluat:
1 ou
faina, bere

Carnea taiata cubulete se condimenteaza cu sare,piper si 5 spices,apoi se prajeste cateva secunde la foc foarte mare,doar cat sa se rumeneasca frumos.Am scos apoi carnea pe un servet de hartie,am facut un aluat din 1 ou,faina si bere,am luat fiecare bucatica de carne si am trecut-o prin acest aluat si am pus-o din nou in wok la foc iute,pana cand aluatul a prins o crusta aurie.Dupa ce toate bucatile de carne au fost prajite,le-am pus intr-o tava tapetata cu hartie de copt si le-am dat 7 minute la cuptorul incins pentru a deveni si mai crocante.

Sosul:In wok am pus o lingura de ulei vegetal pe care l-am incins bine,am adaugat apoi ceapa verde si ardeiul iute taiate si le-am lasat 1-2 minute,am adaugat peste ele sosul de stridii,sosul de soia,ketchup-ul,zaharul si otetul si le-am mai lasat 2 min.La sfarsit am pus intr-o cescuta 1 lingurita amidon de porumb si apa cat sa il acopar,am amestecat bine si am pus amidonul in wok peste sos pentru a-l ingrosa putin. Am mai lasat sa dea 1 clocot si am oprit focul.

Pentru acest preparat am ales o garnitura de orez simplu fiert in apa cu sare,cuisoare si anason insa el se potriveste foarte bine si cu taitei de orez.

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu