Sarmalute in foi de vita



Reteta de la Margareta Cismasiu

Sarmalutele in foi de vita imi plac la nebunie si cum doream o schimbare in meniu,am zis sa nu astept pana la vara.Am avut in congelator frunze de vita oparite si congelate,numai bune de facut sarmalute,asa ca am trecut la treaba.

Ingrediente:
500 gr carne de porc, jumatate cana de orez,o ceapa,sare,piper,marar.

Carnea de porc am macinat-o.Orezul l-am spalat in mai multe ape si l-am adugat la carne.Ceapa am tocat-o marunt si am adugat-o si pe ea.Am potrivit de sare si piper apoi am adugat din belsug marar tocat marunt.
Cu frunzele de vita nu am mai avut treaba,pentru ca au fost oparite deja,asa ca am trecut la impaturirea sarmalutelor.Se ia frunza de vita si punem la mijloc o lingurita din umplutura apoi rulam si indesam bine marginile.De la mama am invatat sa nu fac sarmalutele mai mari de 4-5 cm asa ca au iesit mici.Daca frunza a fost mai mare,am tait-o in doua.
Pe fundul unei oale punem 1-2 foi de vita,cat sa-l acopere, apoi cladim sarmalutele in randuri concentrice.Deasupra acoperim tot cu foi de vita.Tocam marunt un ardei,il amestecam cu marar tocat si apa cat sa acopere sarmalutele.Acoperim cu un capac si fierbem la foc mic 1-2 ore.

In loccul carnii de porc se pot face cu carne de pui sau de curcan.

Mai multe retete delicioase de la Margareta gasiti  pe blogul ei Retete cu Margareta Cismasiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu