Pate de ficat aromat cu stafide


Reteta de la Adnia


Ingrediente:

500 g ficat de pui
75 g stafide
sare neiodata, dupa gust
1 lingura ulei de masline presat la rece
1 praf scortisoara
1 praf nucsoara
1 praf anason stelat
putin vin alb sec
1 picatura ulei esential de busuioc (sau putin busuioc uscat)
1 cubulet unt
putin ulei pentru uns formele
Mod de preparare:

1. Se pun stafidele la hidratat in vin.Din acestea, se vor folosi in reteta doar 30 g, restul se opresc pentru decor.Vinul ramas in urma deshidratarii stafidelor se pastreaza.
2. Se spala ficatul de pui, se scurge si pune inctr-o craticioara pe foc, impreuna cu uleiul si se inabusa. Se tine pe foc cca 15 minute, pana se inmoaie bine.
3. Se lasa ficatul sa sa recoreasca, dupa care se aseaza in blender, impreuna cu celelalte ingrediente, inclusiv putin din vinul ramas de la stafide, atat cat e nevoie ca blenderul sa mixeze bine pasta (eu am avut nevoie de 3 linguri de vin) .
4. Se mixeaza foarte bine pateul, pana se obtine o pasta extrem de fina (cca 1 minut).
5. Se ung formele cu putin ulei si se umplu cu pateul caldut.
6. Se dau la rece.
7. In momentul servirii, pateul se scoate usor din forme si se decoreaza cu restul de stafide hidratate in vin (eu am decorat cu stafide simple…pentru ca cele hidratate disparusera:))

Pofta buna!

Mai multe retete delicioase de la Adnia gasiti pe blogul ei Retetele mele dragi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu