Tort Amandina cu cirese


Retetea de la Cristina Nechifor


Ingrediente:

Blat:

6 oua
200 g zahar
3 linguri apa
3 linguri ulei
4 linguri cacao
8 linguri faina

Crema:

3 galbenusuri
150 g zahar pudra
3 linguri cacao
300 g unt

Sirop:

300 ml apa
200 g zahar
esenta rom ( jumatate de sticluta)
2 plicuri capuccino ciocolata

Glazura:

250 g ciocolata cu lapte
50 g unt
200 g frisca lichida ( sau smantana lichida pentru frisca)

Pentru blat procedam astfel: batem albusurile spuma cu un praf de sare; dupa ce se inataresc adaugam zaharul si mixam in continuare, apoi galbenusurile frecate cu uleiul si apa si amestecam usor; urmeaza faina si cacaua pe care le-am cernut; reteta originala spune ca trebuie sa folosim un vas cu diametrul de 24-26 cm ( avea doar doua blaturi). Eu am folosit un vas de yena pentru ca nu am tava speciala pentru torturi si a fost mai mititica , dar mai inalta si am obtinut 3 blaturi. Ungem vasul cu ulei si faina, punem si foaie de copt , turnam aluatul si lasam la cuptor .(la foc mic la mine a durat 40-45 minute, insa testul cu scobitoarea este cea mai sigura cale pentru a nu avea un blat crud). Dupa ce este gata il lasam la racit si abia apoi taiem. Deasemenea am mai pus o mana de nuca de cocos in compozitia blatului.

Intre timp pregatim siropul: punem intr-un vas toate ingredientele si lasam la fiert cat sa dea un clocot mic, apoi punem deoparte la racit.

Urmeaza crema :mixam untul care a stat la temperatura camerei timp de 2-3 minute, dupa care adugam zaharul pudra, mixand in continuare pana sa inglobeaza; adauga galbenusurile, mixam, cacaua, mixam. Eu am pus si un strop de esenta de rom.

Pentru savoare am folosit cirese+ ciocolata alba pentru ornare.

Procedam astfel: punem primul blat, insiropam bine bine, primul strat de crema, putina ciocolata alba rasa, ciresele ( carora le-am scos samburii); apoi urmeaza cel de-al doilea blat, insiropam si adaugam ultimul strat de crema, ciocolata alba, cirese; si ultimul blat pe care il insiropam. Nivelam marginile cu surplusul de crema.

Lasam la frigider pana facem si glazura, pentru care am procedat astfel: am pus pe foc frisca lichida, untul si bucatile de ciocolata pe care am lasat-o cateva minute, pana s-a topit ciocolata ( nu trebuie sa dea in clocot!). O luam de pe foc si amestecam in continuare pana se raceste. Scoatem tortul din frigider si turnam glazura ( nu fierbinte!) din centru cate margini. Ornam dupa bunul plac, dupa care se lasa la frigider cel putin 1 ora, 2 inainte de a fi servit.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu