Spaghete cu homar si busuioc


Reteta de la Bubulina Gospodina  

Ingrediente:

aprox. 1200 gr homar proaspat
3 litri apa
350 ml suc concentrat de rosii sau rosii pasate
70 ml vin alb (sec)
50-60 ml ulei de masline
3 catei de usturoi
20-25 frunze busuioc proaspat
1 lingurita chilli flakes
aprox. 380 gr paste integrale
sare
piper proaspat macinat

Am zis ieri ca fac spaghete cu homari… a iesit ceva delicios :D Bine, stand langa mare este un mare avantaj pt ca nenea pescar trece in fiecare dimineata si ne aduce peste si fructe de mare proaspete. Intr-o oala, am pus 3 litri de apa si o lingura de sare. Cand apa a inceput sa dea in clocot, am pus homarii pe care i-am legat bine cu o ata. Daca sunt proaspeti, trebuie neaparat sa ii legati, altfel riscati sa va sara din oala :D

I-am lasat la fiert aprox. 20 de minute. Atentie! Apa nu o aruncati! Cand s-au mai racit, i-am curatat asa cum vedeti in imaginile de mai jos.

Am tinut de trunchi si de cap si am rasucit si indoit in acelasi timp pana cand am auzit o trosnitura si apoi am tras incet. Am pus cozile cu carne pe o farfurie pt a scoate carnea mai tarziu, cand pastele sunt gata.

Am scos clestii, i-am zdrobit cu ajutorul unui cleste special (puteti sa faceti asta si cu un ciocan de bucatarie) si i-am pus inapoi in apa in care am fiert homarii.

Am taiat capul pe jumatate, l-am spalat bine si l-am pus si pe el inapoi in oala. Am lasat la fiert inca 5 minute si apoi am strecurat zeama.

Intr-o tigaie am pus uleiul, cateii de usturoi taiati felii si ardeiul iute uscat. Am lasat aprox. 4-5 minute pe foc, apoi am adaugat vinul.

Am lasat 3-4 minute sa se reduca si am adaugat un polonic din zeama de la homari, apoi am adaugat sucul de rosii si busuiocul. Am lasat la fiert aprox 8-10 minute, amestecand ocazional. Intre timp, am fiert pastele in zeama de la homari.

Cand sosul si pastele au fost gata, am crestat homarii si am scos matul, apoi i-am feliat.

Am pus bucatile de homar in sosul fierbinte, am amestecat bine si apoi am adaugat pastele. Am amestecat si gata! Delicioase!

Mai multe retete delicioase de la Bubulina Gospodina gasiti pe blogul ei www.bubulinagospodina.com


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu