PLACINTA GRECEASCA




Reteta de la Didi- Food design
Este din categoria dulciurilor din care mananci si nu te mai opresti. ...

INGREDIENTE
400g foi placinta (am pus 360g + 2 linguri gris)
300g iaurt grecesc
200g zahar
5 oua
150ml ulei de masline
1 plic praf de copt
3 plicuri zahar vanilat

PENTRU SIROP
6 linguri zahar
500ml apa
1 lamaie (coaja rasa si zeama)
esenta de lamaie (am suplimentat zeama de lamaie)

PREPARARE
1. Foile dezghetate sau proaspete le rupi bucatele cam de 3 cm.
2. Preincalzesti cuptorul la 180grade.
3. Mixezi ouale cu zaharul, uleiul, praful de copt si zaharul vanilat.
4. Adaugi iaurtul si foile rupte si amesteci bine cu o spatula.
5. Tapeteazi o tava (20cm/30cm) cu ulei si faina sau doar hartie de copt. Daca folosesti un vas yena nu trebuie uns cu nimic. Sa ai grija, ca isi dubleaza volumul. Vasul meu mare de yena (cel mare) era ocupat, asa ca am folosit acest vas mic yena (1.5l) in care am pus cam 65% din compozitie si un vas ceramic pentru restul (asa am avut).
Spuneam ca torni compozitia in tava si introduci in cuptorul preancalzit la 180 grade C pentru cca. 40 minute, depinde de forma vasului si grosimea placintei.

SIROP
1. Pentru sirop, razi coaja de la lamaie.
2. Caramelizezi 6 linguri de zahar astfel: intr-o cratita cu fund gros (inox prefer eu) imprastii uniform zaharul si pui la foc mediu. Cand incep sa se formeze insulite de zahar topit, mai reduci focul ca sa nu se arda (devine amarui) si cu o lingura metalica rotesti in insulite largindu-le si topind tot zaharul pana devine auriu.
3. Stingi cu 500ml apa fierbinte. Atentie la aburi.
4. Adaugi coaja de lamaie.
6. Dai deoparte si adaugi zeama de lamaie si esenta de lamaie.
7. Lasi siropul sa se racoreasca.
8. Cand placinta este gata si rumenita frumos, o scoti din cuptor si torni deasupra siropul de zahar ars.
O lasi sa absoarba siropul si sa se raceasca. Sa portionezi rece.

Sa va fie de folos!
Mai multe retete delicioase de la Didi gasiti pe blogul ei Food design

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu