Mancare de iarna in oala de lut




Se intampla sa nu prea ai chef de gatit,ca mine astazi , asa ca aduni cam ce ai prin casa si bagi la cuptor. Eu azi am avut niste pulpa de porc, cam 1 kg,ceva costita de porc afumata , 1 praz mare (merg bine si 2 cepe mari ), ardei congelat- excelent proaspat , cartofi - vreo 4-5 , boia , sare , piper , cimbru , ulei, 2 rosii (nu-i obligatoriu, eu le aveam in casa ), putin vin rosu(sotul meu s-a suparat) si o fantastica oala de lut .


Am taiat carnea in felii si am condimentat-o cu sare si piper si cimbru , am taiat si costitza felii, cartofii la fel , prazul – ceapa – marunt la fel si ardeiul .


In oala de lut le-am asezat straturi incepand cu prazul , ardeiul , cartofii apoi iar carne si iar praz , ardei , cartofi si carne , am acoperit cu felii de rosii , am turnat vinul deasupra apoi putin ulei – carnea era cam slaba - am confectionat din hartie pergament un capac si am bagat totul la cuptor la foc mic pentru vreo 2 ore – timp in care am citit . Am servit mancarica cu varza de la butoi ( pusa de mine ).


Rezultatul este exceptional iar efortul depus , minim. Cald in casa si miros bun , ca la bunici .





4 comentarii:

  1. Exact asta vreau eu sa fac acum... sa gatesc in vasul roman... si in loc de ceapa o sa adaug niste usturoi ca merge foarte bine cu cimbrul si cu vinul rosu... si voi folosi si niste sunca afumata de tara ;) revin cu rezultatu

    RăspundețiȘtergere