Curcan la cuptor cu legume


Reteta de la Dana Szocs


La noi a devenit deja traditie ca in noaptea dintre ani sa ne acompanieze la masa si un domn curcan,frumos bronzat si aranjat,asa ca nici anul care tocmai s-a incheiat nu putea fi altfel.De data asta insa,am ales o alta reteta decat de obicei si preparatul final a fost la inaltime

Am folosit:
1 curcan intreg de 4,5 kg
200 gr unt
frunze de salvie
sare roz de hymalaia
1 lingurita boia iute afumata
piper negru macinat
nucsoara macinata
1 ceapa
2 catei de usturoi
varza de bruxelles,pastarnac
Sos:
coacaze negre uscate
50 ml whisky
20 gr unt
sare

Am spalat bine curcanul si apoi l-am uscat cu prosoape de hartie si l-am asezat sa se odihneasca pe o coala mare de hartie de copt. Intr-un castronel am pus untul la temperatura camerei,frunzele de salvie tocate marunt,sare,piper,nucsoara,scortisoara,boia afumata si am amestecat totul foarte bine pentru a combina toate aromele.
Am desfacut pielea curcanului cu grija,bagand usor degetele intre piele si carne,atat pe piept cat si pe spate si pe la aripi,apoi am luat din amestecul de unt cu mirodenii si i-am bagat pe sub piele,la final am bagat la spate si piept si cate o frunza intreaga de salvie pentru un plus de aroma.

Eu am ales sa ii leg picioarele curcanului meu pentru ca statea un pic rasfirat,si am vrut sa arate si frumos atunci cand vafi gata.Inainte de a-l aseza in tava mea minune cu gratar,l-am uns deasupra cu ulei de masline si i-am mai dat un praf de sare si piper si pe exterior.La interiorul curcanului am bagat o ceapa taiata in 4,2 catei de usturoi taiati in bucatimari si o jumatate de lamaie.Am asezat curcanul in tava si l-am dat la cuptor la foc foarte mic pentru aproximativ 6 ore.

Odata la o jumatate de ora eu l-am scos din cuptor si l-am uns cu zeama din tava pentru a se rumeni frumos.

Ca si garnitura am ales sa fac legume,varza de bruxelles si pastarnac,tot la cuptor,dar foarte simplu:le-am spalat si curatat,pastarnacul l-am taiat in bucati de dimensiunea verzelor,am uns legumele cu ulei de masline,le-am asezonat cu sare si piper,am pus o folie de aluminiu pe tava si le-am dat la cuptor pana cand s-au patruns.

Sosul de coacaze negre:Intr-o craticioara am pus la foc 100 gr coacaze negre cu 2 linguri de apa,cand a inceput sa fiarba apa am adaugat si whisky,apoi am lasat sa fiarba pentru a se evapora alcoolul,am asezonat cu putina sare,am scos o parte din coacaze pentru a le pastra intregi,iar cealalata parte le-am maruntit cu blenderul,le-am pus inapoi pe foc,am adaugat untul si am amestecat pana cand untul s-a topit.
Am servit friptura rumena de curcan cu legume si sos de coacaze negre….aromat si foarte bun mod de a trece in noul an

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu