Paine cu amestec de seminte




Reteta de la Maria Udrea

INGREDIENTE
900 gr faina
200 gr lapte
250 gr apa
1 lingura zahqr
1 lingurita sare
150 ml ulei
40 gr drojdie
150 gr amestec de seminte
1 galbenus de ou
1 lingurita lapte

MOD DE PREPARARE:
Tot cumparam de la Carefour paine cu seminte, ca tare buna este painea aceea la metru
si mi-­am zis, de ce nu as face si eu?
Am achizitionat, nu mai stiu de unde, o punga cu amestec de seminte, asa ca azi am
prestat o bunatate de paine cu acele seminte.
Maruntim drojdia proaspata intr-­un bol si o frecam cu o lingura de zahar, pana la diluare.
punem laptele la incalzit si cand atinge o temperatura cat sa o suporte degetul, il
amestecam cu drojdia diluata si adaugam o mana de faina.
Omogenizam bine maiaua, o acoperim cu un stergar si o lasam la loc cald pana isi
dubleaza volumul, aproximativ 10-­15 minute.
Cand maiaua si­a dublat volumul, punem apa la incalzit si diluam sarea in ea.
Intr­un bol, in care vom lucra, adaugam o parte din faina, facem o adancitura la mijloc si
turnam maiaua.
Apa incalzita, tot cat sa suporte degetul, o punem in vasul in care a fost maiaua si il
clatim, astfel sa nu pierdem din maia pe peretii vasului si incepem sa turnam incet peste
faina cu maiaua din vas, amestecand continuu.
In acelasi timp punem si o parte din ulei, cam 3/4 si adaugam faina pana cand obtinem un
aluat tare, pe care il transferam pe masa infainata si il framantam cu mainile unse cu
restul de ulei.
Acoperim aluatul si il lasam la crescut pentru 15-20 de minute.
Intr­o tigaie antiaderenta am pus putin ulei si am prajit pentru 3­4 minute o parte din
seminte.
Cand aluatul si­a dublat volumul, il impartim in doua. O parte am pus­-o simpla in tava de paine, iar cealalta parte am intins-­o intr-­o foaie subtire cat degetul mic si am intins peste ea semintele prajite apoi am rulat-­o.
Am taiat ruloul in bucati de aproximativ 3 cm si le­am asezat intr­o forma rotunda cu pereti detasabili.
Mai lasam aluatul in tavi 10 minute, dupa care il ungem cu galbenus de ou amestecat cu
lapte.
Peste aluatul simplu, am presarat seminte neprajite.
Coacem painea pentru 40 de minute la 180 de grade.
Este foarte pufoasa si gustoasa!
Daca se doreste paine de post, se va inlocui laptele cu apa, iar aluatul se poate unge cu
putin ulei inainte de a presara semintele peste el.

Mai multe retete delicioase de la Maria gasiti pe blogul ei Merisor si retetele ei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu