Prajitura rasturnata cu banane


Reteta de la Dana Szocs


Ideea acestei prajituri a plecat de la o emisiune cu una din preferatele mele,Lorraine Pascale,insa am pastrat de la ea,rasturnarea :),bananele si ideea de sirop.Asa cum am mai spus eu nu pot reproduce retetele altora,as spune ca asta e marele meu minus in bucatarie, si ori de cate ori o reteta imi atrage atentia si incerc sa o fac,pastrez doar ceva din acea reteta pentru ca imaginatia mea este prea nastrusnica si nu imi da pace in bucatarie:)

Am folosit pentru sirop:
30 ml apa de flori de portocal
6 linguri zahar
Pentru blat:
8 oua
7 linguri zahar
8 linguri faina
8 linguri ulei
1 plic praf de copt
scortisoara,cardamon verde,ghimbir macinat

Am facut prima data siropul intr-o tigaie,am pus apa de flori de portocal,apoi zaharul si am lasat sa fiarba la foc mic pana cand siropul a capatat consistenta mierii de albine,apoi intr-o tava tapetata cu hartie de copt,am pus siropul si am trecut apoi la blat.

Am separat galbenusurile de albusuri,albusurile le-am batut spuma cu un praf de sare,apoi cand spuma s-a intarit am adaugat zaharul si am mai batut pana cand acesta s-a topit.

Galbenusurile le-am amestecat cu uleiul,am adaugat apoi scortisoara,ghimbirul macinat si cardamonul verde,apoi pe rand cate o lingura de faina,mixand in tot acest timp si la urma praful de copt.Am luat apoi cate o lingura din spuma de albus si am incorporat-o cu ajutorul unei spatule peste amestecul de galbenusuri cu ulei si faina pana cand aluatul s-a omogenizat si am obtinut o consistenta pufoasa.

Peste siropul din tava de copt am taiat rondele 3 banane (am o tava mai mare) avand grija ca feliile de banana sa nu se suprapuna.Am turnat apoi peste ele aluatul si am dat tava la copt pana cand prajitura a trecut testul cu scobitoarea.

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu