TORT RAW DE CAPSUNI CU CIOCOLATA


Reteta de la Alina StanIngrediente necesare pentru un tort cu diametru de 24 cm:

Crusta:
160 gr nuca romaneasca hidratata peste nopate
160 gr curmale fara samburi, hidratate pentru 30 minute
1 lingurita scortisoara
4 linguri unt cacao topit la bain-marie
2-3 linguri fulgi de cocos pentru tapetat tava

Compozitie capsuni:
200 gr caju inmuiat in apa peste nopate
400 gr capsuni proaspeti
1 1/2 pastaie vanilie
3 linguri miere salcam sau alt indulcitor natural
1 1/2 lingurita agar-agar (gelatina vegetala)
100 ml apa

Compozitie ciocolata:
200 gr caju inmuiat in apa peste noapte
160 ml apa
1 lingura pudra roscove
1 1/2 lingura cacao alcalinizata
un praf de sare
3-4 linguri miere salcam sau alt indulcitor natural
1 1/2 lingurita agar-agar (gelatina vegetala)
100 ml apa

Glazura de capsuni:
170 gr capsuni proaspete
1-2 linguri miere sau alt indulcitor
1/2 pastaie vanilie
3/4 lingurita agar-agar (gelatina vegetala)
90 ml apa

Pas cu pas spre tortul delicios :)

Crusta: am pus nuca hidratata si curmalele in robotul cu lama in S si am procesat pana cand am obtinut o crema fina. Cand este gata, adaugam scortisoara, untul de cacao topit la maxim 40 grade Celsius si mai procesam putin.

Presaram nuca de cocos in tava si apoi intindem compozitia cu mana. Daca este prea lipicioasa, puteti sa va umeziti putin mainile cu apa.

Odata intinsa crusta, am pus tava in congelator pentru 20 minute, timp in care am pregatit compozitia de capsuni.

Compozitia de capsuni: am pus caju in robotul cu lama in S si am procesat. Cand este gata il punem intr-un castron.

Punem apoi in robot capsunii, semintele din pastaia de vanilie, miere, procesam si adaugam in castron peste caju. Amestecam bine cu o spatula.

Pentru a pregati gelatina vegetala, am pus 100 ml apa la fiert, iar cand a dat in clocot am adaugat agar-agar. Am amestecat cu un tel mic, am lasat sa fiarba 1 minut si apoi am incorporat gelatina in compozitia de capsuni. Cand puneti gelatina, amestecati bine pentru a se inchega.

Compozitia de caju cu capsuni am pus-o peste crusta si am dat-o la congelator pentru 10-15 minute, timp in care am pregatit compozitia de ciocolata. E nevoie sa stea doar putin la rece pentru a se intari gelatina.

Compozitia de ciocolata: am procedat la fel ca si la compozitia de capsuni. Am procesat caju-ul in robotul cu lama S, adaugand treptat apa. Cand am obtinut crema fina, am pus pudra de roscove, cacao, sare, miere si am continuat amestecarea lor.

Am facut gelatina vegetala din 100 ml apa fiarta, in care am adaugat agar-agar. Procedeul este la fel ca si cel descris mai sus. Gelatina obtinuta am incorporat-o in compozitia cu ciocolata.

Amestecul obtinut l-am pus peste cel de capsuni si le-am lasat la congelator pentru 10 minute, pana cand am terminat glazura de capsuni.

Glazura capsuni: am procesat capsunii curatati si spalati in robotul cu lama in S, adaugand apoi pudra de vanilie si miere dupa gust.

Am facut gelatina vegetala din 90 ml apa si 3/4 lingurita agar-agar, pe care am incorporat-o in compozitia cu capsuni pentru glazura.

Aceasta compozitie am pus-o peste cea de ciocolata si am lasat tortul la frigider timp de 1 ora. Nu mai este nevoie de congelator.


Mai multe retete delicioase de la Alina gasiti pe blogul ei Arome de poveste



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu