Tort de prune cu menta


Reteta de la Dana Szocs

Torturile rapide cu blat de biscuiti se potrivesc cel mai bine temperaturilor de afara in opinia mea,daca mai tinem cont si de abundenta de fructe de pe tarabe,e pacat sa nu facem dulciuri bune acasa,mai ales ca in felul asta stim exact si ce contin :),lucru care nu il putem spune despre un tort de la cofetarie.
Am folosit pentru blat:
250 gr biscuiti
100 gr unt arahide
100 gr unt
Pentru crema:
700 gr prune
50 gr zahar
frunze de menta
2 lingurite scortisoara
esenta de vanilie
400 gr iaurt fara grasimi
6 foi de gelatina
Am pus in robot biscuitii si i-am sfaramat,am adaugat peste ei untul de arahide si untul,am amestecat bine,apoi am pus compozitia astfel obtinuta in forma de tort,am intins-o bine,sa iasa un blat cat de cat uniform,apoi am dat blatul la frigider sa se raceasca.
Prunele le-am taiat jumatati si le-am pus intr-o cratita cu zaharul,frunzele de menta,esenta de vanilie si scortisoara si le-am lasat sa fiarba,pana cand s-au inmuiat.Inainte de a stinge focul am adaugat si gelatina inmuiata inainte in apa rece conform indicatiilor de pe ambalaj,am amestecat bine si am dat prunele deoparte sa se raceasca 5 minute.
Dupa ce prunele s-au mai racit am introdus blenderul si le-am maruntit pana cand s-a format ca o pasta,am adaugat apoi iaurtul,am mai amestecat putin si gata,asta a fost tot
Extrem de simplu si bun.Eu am decorat tortul cu felii de prune,afine si zmeura dar puteti face cum va place si cu ce aveti la indemana.
Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu