Tort de afine cu mure


Reteta de la Dana Szocs


Astazi este sarbatoare,este Sfantul Ilie,asa ca,nu puteam lasa sa treaca aceasta zi fara a oferi celor sarbatoriti si un tort.M-am gandit la un tort de afine cu mure,pentru ca vazusem zilele trecute o reteta de blat pe care imi doream sa o incerc,asa ca a fost destul de simplu sa ma decid asupra acestei retete.Piata e plina de afine,de cultura dar si de padure (eu le prefer pe cele de padure) asa ca am profitat si eu de acest fapt si v-am pregatit un delicios tort
Am folosit pentru blat:
200 gr oua (4 buc)
200 gr unt
200 gr zahar (tos+vanilat)
200 gr faina
Pentru crema:
400 gr afine de padure
2 linguri de zahar vanilat
400 gr iaurt 0% grasimi
6 foi de gelatina
mure si frunze de menta pentru decor
Blatul: Mi s-a parut tare interesanta aceasta reteta de blat,pentru faptul ca toate cantitatile de ingrediente sunt egale,asa ca,va sfatuiesc ca mai intai sa cantariti ouale (3-4) si in functie de cat cantaresc ele sa stabiliti gramajul celorlalte ingrediente.
Untul la temperatura camerei l-am pus intr-un bol si l-am mixat cu zaharul pana cand s-a format o crema,moale si pufoasa,am adaugat apoi pe rand cate un ou,mixand din nou dupa fiecare si la urma am adaugat faina cate 2-3 linguri odata,mixand de asemenea dupa fiecare adaugare. Blatul astfel obtinut l-am pus intr-o forma de tort tapetata cu unt si faina si l-am dat la copt la foc mic pana cand a trecut testul cu scobitioarea. Am lasat apoi blatul sa se raceasca complet si am trecut la crema.
Crema: Am pus intr-o craticioara afinele de padure spalate bine,am adaugat peste ele 2 linguri zahar vanilat si le-am pus la foc,unde le-am lasat sa fiarba aproximativ 10 minute.gelatina am inmuiat-o in apa rece conform indicatiilor de pe ambalaj,apoi inainte de a stinge focul la afine,am adaugat-o acolo,am amestecat bine si am luat cratita deoparte pentru a se raci putin.Am adaugat peste afine iaurtul,am blenduit bine amestecul pana cand s-au maruntit afinele bine si am obtinut o pasta fina.Am adaugat peste blatul racit,aceasta crema si am dat tortul la firgider cateva ore pentru a se raci si pentru ca gelatina sa isi faca treaba.
Am ornat tortul cu mure,afine si frunze de menta si l-am presarat cu zahar pudra pentru contrast.

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu