Prajitura cu melasa, prune si flori de lavanda


Reteta de la Dana Szocs


Pentru ca fiecare dimineata de weekend incepe pentru mine cu un drum la piata,nu pot sa rezist fructelor de pe tarabe si de cele mai multe ori (mai ales in perioada aceasta) imi creez retetele in functie de ceea ce ma inspira la piata. Nici weekendul asta nu a fost o exceptie,asa ca sambata dimineata la 7:30 cred ca eram deja in piata unde printre altele am gasit niste prune tare frumoase,in jurul caroroa am creionat aceasta reteta care sper sa va placa.


Am folosit pentru blat:
8 oua
8 linguri faina
4 linguri melasa nerafinata din trestie de zahar
3 plicuri zahar vanilat
2 linguri ulei
esenta de vanilie
Pentru crema:
1 kg prune
3 linguri zahar
apa de trandafiri
2 lingurite flori de lavanda
2 lingurite scortisoara
300 ml iaurt
200 ml frisca
6 foi de gelatina
Blatul: Am separat galbenusurile de albusuri,peste albusuri am pus un praf de sare si apoi le-am batut bine pana cand s-a format spuma tare,am adaugat apoi peste ele si zaharul si melasa,am amestecat pana cand acestea s-au topit.
Galbenusurile le-am amestecat cu uleiul (adaugat pe rand ca si la maioneza,nu tot odata),apoi dupa ce s-au mai ingrosat,am adaugat esenta de vanilie,faina,am incorporat bine si la urma de tot am adaugat galbenusurile peste spuma de albusuri,am omogenizat compozitia bine si am pus-o intr-o tava tapetata cu ulei si faina si am dat la copt pana a trecut testul cu scobitoarea. Dupa ce blatul s-a copt,l-am lasat sa se raceasca bine si am trecut la crema.
Crema: Intr-o cratita am pus prunele spalate bine si taiate jumatati,cu apa de trandafiri,zahar ,scortisoara,florile de lavanda si am lasat la foc sa fiarba pana cand prunele s-au inmuiat bine.Am adaugat peste ele inainte de a stinge focul gelatina foi inmuiata in prealabil in apa rece,am amestecat bine,pentru a o topi si am lasat un pic prunele sa se raceasca. Dupa ce s-au mai racit,am adaugat peste ele 300 ml iaurt si apoi le-am blenduit pentru a le marunti si pt a obtine un piure fin,frisca am batut-o bine cu mixerul si am adaugat-o peste amestecul cu prune,iar apoi am turnat aceasta crema (mai lichida in prima faza dar la frigider se intareste) peste blat si am dat prajitura cateva ore la frigider.
Dupa ce prajitura s-a racit bine si crema s-a intarit,am ornat-o cu cateva afine de padure.
Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu