Plachie de peste


Reteta de la Marilena

Plachia este o mincare foarte gustoasa, imi place foarte mult. De accea am profitat de faptul ca am peste proaspat si am pregatit acest fel de mincare care imi aminteste de locurile copilariei, de Dunare, de balta, de mincarea buna facuta de parintii mei. Iata reteta mea:

Ingrediente:
- 8 bucati de peste
- 4 cepe mari
- multe rosii (sa zicem.. 9-10 bucati, dar merge si mai mult)
- 1 cana (~250 g) suc de rosii
- 1 gogosar
- 5-6 catei de usturoi
- 1 legatura buna de patrunjel
- ulei, boabe de piper, piper macinat, sare
- faina de malai + faina de griu pentru prajit pestele

Mod de preparare:
Bucatile de peste se spala bine, se sterg cu un prosop de bucatarie, se sareaza si pipereaza. Se dau apoi prin amestecul de faina (malai + faina de griu). Merge si numai cu faina de malai. Se prajesc in ulei, pe fiecare parte citeva minute (~5 min) pina sunt bine rumenite.
Ceapa se taie feliute (nu neaparat foarte fine). Asta este partea cea mai neplacuta a procesului 'tehnologic', am plins ca la o telenovela sud-americana; stiu ca exista o metoda de a evita aceasta problema, insa trebuie s-o caut pe net..
Rosiile se decojesc dupa metoda preferata, in cazul meu: le-am curatat ca pe cartofi, din motivele explicate la reteta de supa de rosii. Se indeparteaza partea aceea verde si se taie felii, iarasi nu foarte subtiri. Gogosarul se taie cubulete, iar cateii de usturoi in feliute.
Ceapa si gogosarul se calesc citeva minute (~5 min) sub capac, in citeva linguri de ulei amestecate cu 2-3 linguri de apa, folosind o cratita mai lata. Atit cit sa se inmoaie. Se adauga rosiile felii, sucul de rosii, coditele de la patrunjel tocate marunt, boabele de piper si se condimenteaza cu sare si piper. Se lasa la fiert, la foc mic si sub capac, pentru aproximativ 10 minute.
Pestele prajit se pune in tava. Eu am folosit de data asta doua tavi de Jena, asa cum se vede in poza:
Se distribuie in tavi si compozitia de cepa+rosii, usturoiul feliute si patrunjelul tocat (se poate amesteca inainte in compozitie). Daca mai e nevoie, se poate adauga un pic de apa fierbinte.
Se da la cuptorul preincalzit la 200°C pentru ca. 20 min.
Plachia se serveste cu mamaliguta calda. Mai e necesar sa spun ca a fost buna? Nu buna, ci FOARTE buna!
Plachia iese cu atit ma buna, cu cit rosiile sunt mai de calitate, deci mai dulci, mai zemoase, mai de.. gradina si nu de supermarket. Rosii cu gust, adica.

Mai multe retete delicioase de la Marilena gasiti pe blogul ei Marilena'sCookingBlog


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu