Parizer de casa


 Reteta de la Didi- Food design

Am vrut sa ii schimb denumirea in "Aperitiv cu pui", dar ca sa nu-l incurc pe viitor cu alte preparate cu pui pentru mic dejun sau aperitiv, i-am pastrat denumirea de Parizer pentru ca si forma este identica cu a acestui mezel, nu si gustul, este mult mai bun. Este o excelenta varianta de inlocuire a mezelurilor cumparate din comert. Este recomandat si copiilor, desigur. Iata inca o optiune buna pentru micul dejun, insotit de rosii sau alte legume. Decoreaza frumos o masa festiva datoriata sectiunii cu surprize si este foarte bun la gust, secretul sta in combinarea condimentelor. O reteta jamilacuisine.ro


INGREDIENTE
300g piept de pui dezosat si fara piele
3 oua
70 ml ulei
3 catei mari de usturoi
1 lingura rasa (sau dupa gust) ierburi aromatice (am pus un mix de condiment de pui preparat de mine)
putin cimbru
1 lingurita de boia
piper macinat proaspat
1 lingurita rasa de curry
1/2 lingurita sare (gustati la final, inainte de infoliere si fierbere))
100g gris
2 linguri de patrunjel tocat
70g masline fara sambure, dar intregi


PREPARARE
1. Pieptul de pui il speli bine, il scurgi bine de apa si daca este nevoie, il tamponezi cu prosoape de hartie impaturite gros ca sa nu se lipeasca de carne. Il tai cuburi de vreo 2 cm cu cutitul. Le lasi in asteptare.
2. Mai departe, eu am folosit robotul de bucatarie, cu axul cu lame tip elice. Jamila foloseste mixerul vertical, al meu trebuie dus la reparat. Cred ca merge si in blender daca este puternic. Am pus ouale, am dat cateva impulsuri.
3. Am pus prin orificiul de ulei ca pentru maioneza, uleiul (sau torni in fir subtire). Omogenizezi pentru incorporare, fara sa insisti.
4. Adaugi toate condimentele si sarea. Pulsezi putin pt omogenizare. La mixul meu de pui predomina boiaua dulce. Mi-a venit ideea sa inregistrez in viitorul apropiat reteta aceasta de condiment.
5. Adaugi grisul. Omogenizezi.
6. Adaugi carnea si patrunjelul si mixezi pana devine o pasta consistenta. Nu dureaza mult, pieptul de pui e moale.
7. Eu l-am transferat din bolul de la robot in castron ca sa pot omogeniza cu maslinele intregi, cu o paleta. Am oprit vreo 6 si le-am infipt controlat, veti vedea mai jos, dar cred ca oricum s-au deplasat.

8. Acum pui intr-o oala vreo 2 litri de apa la fiert. Oala va trebui sa aiba diametrul mai mare cu vreo 5 cm decat sulul pentru ca acesta se mareste la fiert.

9. Intinzi o folie alimentara mai lunga, ca sa poti innoda comod capetele salamului, de vreo 50-60cm lungime si modelul mai lat de folie. Cu o paleta, pui parte cu parte din compozitie, dand o forma pe lung ca sa poti impacheta. Impachetezi prin rulare, ai grija ca folia sa fie suprapusa bine la final. Daca folia ta se dovedeste a fi prea ingusta, nu-i nimic, mai pune una decalat si impacheteaza iar. La mine nu a fost cazul.
10. Capetelele le rasucesti. Iei un motz si innozi bine. Cu mana tragi compozitia catre nod, ca sa nu ramana multe goluri de aer. Rasucesti si innozi si celalalt capat. Scurtezi moatzele cu o foarfeca, la vreo 2 cm
11. Il pui pe o folie din aluminiu si procedezi ca la folia din plastic dar nu tai moatzele, le vei indoi.
Dupa ce ai format sulul, insist sa il mai invelesti in a doua folie din aluminiu identica, deoarece folia de deasupra va oxida la fiert si se va innegri asa cum vezi in capatul rasucit din imagine, chiar mai rau. Precum vezi, stratul acesta din poza este cel de dedesubt si nu isi schimba deloc culoarea dupa fierbere, semn ca nu este nici un pericol sa ajunga particule de aluminiu oxidat la preparat in caz ca la manevrare se inteapa folia din aluminiu. Desigur ca rolul de protectie principal il are folia din plastic, dar este mai bine cu doua straturi de folie din aluminiu. Pui sulul pe o paleta (am folosit spumiera) si il introduci in apa care clocoteste, reducand focul la mediu. Mai completezi cu apa daca este cazul, sa fie acoperit cu vreo 5cm peste. Va fierbe timp de 40-50 minute. Il poti intoarce o data daca se propteste in moatzele din capat si sta scufundat, altfel cam pluteste dar nu este nici o problema, tot se va fierbe. Eu am pus capac la oala.

12. Dupa acest timp, il scoti cu spumiera, indepartezi cu grija folia din aluminiu (vezi sa nu te arzi, eventual poti lasa un pic sa se racoreasca).
13. Il lasi la racit in folia din plastic, la temperatura camerei. Dupa cat de rece este in bucatarie, dureaza in jur de 2 ore. Preparatul se poate pastra la frigider, inchis etans in folie, pentru 3 zile.
Recomand sa fie mancat impreuna cu rosii sau alte legume pentru ca este mai uscacios decat parizerul din comert. Cu rosii merge bine.


Sa va fie de folos!

Mai multe retete delicioase de la Didi gasiti pe blogul ei Food design




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu