Cornulete “torturate”


Reteta de la Dana Szocs


Astazi iarasi m-am jucat in bucatarie,dar am facut ceva simplu intr-o alta forma.Cornuletele cu gem sunt un desert banal in opinia mea,de aceea pentru a-i da o alta nota le-am asezat in forma de tort si am obtinul cornulete “torturate” delicioase umplute cu gem de capsuni.

Am folosit:
500 gr faina tip 650
250 ml lapte
7 gr drojdie uscata
3 plicuri zahar vanilat

3 linguri zahar
un praf de sare
1 lingurita generoasa de scortisoara

coaja rasa de la o lamaie
2 oua + 1 ou pentru uns
3 linguri ulei

gem de capsuni
Am facut o maia din 2-3 linguri de lapte putin caldut,drojdia si o lingura de faina,pe care am lasat-o 5 minute deoparte sa se activeze drojdia.Intr-un castron am pus restul de faina,ouale,uleiul,zaharul,scortisoara,coaja de lamaie si un praf de sare,am amestecat bine ingredientele cu o lingura,apoi am adaugat si maiaua,restul de lapte si am framantat cu mana pana cand aluatul a inceput sa se desprinda de mana.Daca va iese foarte moale,puteti sa mai adaugati 20 gr faina pe rand in timp ce framantati.
Am lasat apoi aluatul la dospit,la soare,aproximativ o ora.Dupa ce aluatul a crescut frumos l-am impartit in 2 parti egale,fiecare din cele 2 parti de aluat,am mai framantat-o putin,apoi am intins o foaie rotunda din fiecare dar nu foarte subtire,am taiat in felii asemenatoare celor de tort si am umplut fiecare felie cu o lingurita de gem de capsuni,apoi am rulat incepand de la partea mai lata spre varf si am asezat unul langa altul cornuletele intr-o forma de tort tapetata cu unt si faina.Dupa ce intreaga forma s-a umplut,am uns deasupra cornuletele cu ou batut si le-am mai lasat sa creasca 10-15 minute la soare,acoperite cu o carpa curata.Dupa acest timp,am dat forma la copt la foc mediu,pana cand cornuletele s-au rumenit frumos si aluatul s-a copt.

A iesit un aluat tare pufos,iar forma de tort pe care au luat-o ii da un aspect de desert de duminica,desi asa cum am spus este de fapt un desert banal.
Pofta mare!Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu