Supa-crema de rosii

 Reteta de la Didi- Food design

Aceasta supa este recomandata de Jamie Oliver in cartea lui "Jamie's Dinner".
Jamie ne sfatuieste sa cautam rosiile cele mai coapte sau, daca deja avem niste rosii care mai trebuie sa se coaca,
sa le lasam pe pervazul ferestrei 2-3 zile (nu in frigider)inainte de a le folosi.
El recomanda sa o gatim la foc mic. Multumesc pt. sugestie "rapsodia gusturilor".

Ingrediente pentru 4-6 portii:

1 ceapa, taiata fin
1 catel de usturoi, taiat fin
1 morcov, taiat cubulete /dat pe razatoarea mare
1 mana de busuioc proaspat, taiat grob
ulei de masline
1 kg rosii foarte coapte
1.1 l de supa de legume/pui (sau apa si tot iese delicioasa)
200 ml smantana
1 lingura otet din vin rosu (eu am folosit otet balsamic)
2 galbenusuri

Preparare:

Puneti 1 ceapa+1 morcov+1 catel usturoi+1 mana busuioc proaspat la calit intr-o cratita mare cu cateva linguri de ulei de masline.
Acoperiti oala si caliti la foc mic timp de 20 de minute, amestecand din cand in cand.
Eu am uitat sa pun capac si dupa 15 min deja se carameliza si am intrerupt prajirea.

In timp ce legumele se calesc, decojiti rosiile si taiati-le grob.
Cea mai simpla metoda este scufundarea rosiilor pentru 1 minut in apa clocotita,apoi se decojesc foarte simplu.
Amestecul de legume si rosiile le mutati in oala de supa (nu e sanatos in cea teflonata), adaugati supa/apa si se fierbe acoperita la foc mic pentru inca 20 de minute.
In poza de preparare veti vedea la un moment dat niste "obiecte" in oala, aceea este supa inghetata pe care o aveam congelata.

Se paseaza supa cu un blender/ mixer de mana, dar cu atentie intrucat e fierbinte.
Eu am pasat cate jumatate din cantitate pt ca la viteza mare iese pe la capac cand e prea multa.
Dupa pasare, se mai pune pe foc cat sa dea in clocot, apoi se asezoneaza dupa gust cu sare si piper.
Amestecati smantana, galbenusurile si otetul intr-un castronel,eu am facut in prima zi doar 1/2, explic mai jos de ce.
Noi consumama supa asta in doua zile, prin urmare am oprit jumatate pentru a doua zi iar in cea pe care am consumat-o imediat am preparat pe jumatate sosul de smantana si l-am adaugat in toata supa ramasa.
Sub nici o forma supa nu se fierbe ulterior punerii galbenusului deoarece ouale se zdrentuiesc.
Chiar inainte de servire, se pune amestecul de smantana in supa.
O imbogateste si ii da o textura lucioasa si catifelata.
Se serveste imediat, cu sau fara paine. Se poate decora cu frunze de busuioc (optional).

Sa va fie de folos!

Mai multe retete delicioase de la Didi gasiti pe blogul ei Food design
 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu