Supa de pui cu crutoane din gris


Reteta de la Didi- Food design

Supa de pui o prepar asa cum o gatea mama, doar ca acum am pus 3 cartofi pt. ca imi trebuiau ca garnitura (cartofi natur, unt, sare, piper, usturoi si patrunjel tocat) la "Chiftele de pui la cuptor"

reteta pe care o voi posta zilele urmatoare.
Crutoanele sunt diferite fata de galusca traditionala din gris si nu absorb deloc mult ulei asa cum ma asteptam. Am aruncat doar ceapa, din restul de legume am gatit o salata.

INGREDIENTE


SUPA
pulpe pui - 1kg (am fiert pt. chiftelutele la cuptor)
2-3 morcovi mici
3-cartofi (mi-au trebuit ca garnitura la chiftelutele de la felul doi)
1 ceapa uriasa
telina 4x4 cm
1 pastranac
1 patrunjel radacina
frunze patrunjel pt decor :)
sare, piper (putin)
CROCHETELE (crutoane din gris)
375 gr apa
150 gr gris
2 galbenus de ou
sare

SUPA

Punem pulpele spalate in apa rece cu sare si la primul clocot, cand se ridica toata spuma la suprafata, aruncam apa.
Le punem la fiert in apa curata impreuna cu morcovii (daca e prea mare il taiem pe lung), telina, pastranac, patrunjel, sare si o ceapa uriasa pe care o aruncam dupa ce a fiert supa.
Lasam supa la foc mic cam 1 ora si jumatate.
Se poate rade si parmezan deasupra.
Intre timp facem crochetele.

CROCHETE
Punem apa le fiert la cu putina sare si in momentul in care freamata apa adaugam grisul in ploaie amestecand cu telul-para pana se despride aluatul de pe margini dand focul la minim.
Repede se face.
Il lasam sa se raceasca putin dupa care adaugam un galbenus de ou omogenizand un pic cu lingura ... sau mana dar e lipicios.
Il lasam la rece, eu ma grabeam si l-am pus in frigider.
Daca e rece nu mai e lipicios.
Framantam bine cu mana pana obtinem o biluta compacta,pe care o impartim in doua si formam din fiecare bucatica un cordon cam de 1.5cm grosime.
Taiem din cordon bucatele de 1.5cm carora le dam forma de bilute cu palmele usor umede.
Prajim bilutele in baie de ulei pana devin aurii si crocante dupa care le scoatem pe hartie absorbanta.
Am pus ulei cat sa le cuprinda intr-o craticioara mitiiiiitica (15cm diametru) ca sa nu consum mult ulei si am prajit la foc moderat spre mic in 2-3 transe.
Nu se pun inghesuite.
Crochetele le puteti adauga la orice tip de supa dar cel mai bine se potrivesc cu supele creme de legume.

Sa va fie de folos!

Mai multe retete delicioase de la Didi gasiti pe blogul ei Food design




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu