Chec cu ciocolata neagra si curmale

Reteta de la Dana Szocs


Intamplator am gasit astazi forma asta din silicon,pe care o am de ceva vreme dar cred ca in afara de astazi am mai folosit-o o singura data si asta pentru ca desi foarte aspectos checul facut in ea,este parca prea mic pentru cat suntem noi de pofticiosi si atunci de fiecare data castigatoare au fost alte forme de copt

Am folosit:
6 oua
6 linguri ulei
6 linguri iaurt
6 linguri zahar
8 linguri faina
1 plic praf de copt
o mana curmale
70 gr ciocolata neagra
esenta lamaie si vanilie

Am curatat prima data curmalele de sambure si le-am taiat in cubulete mici,apoi le-am pus la inmuiat in putina apa rece.Ciocolata am taiat-o in bucati mici,ca niste fulgi.

Am separat galbenusurile de albusuri,galbenusurile le-am amestecat bine cu zaharul si esentele,pana cand si-au dublat volumul,am adaugat apoi uleiul,iaurtul,faina si praful de copt si am amestecat bine.

Am batut albusurile spuma cu un praf de sare si apoi cu o spatula le-am incorporat cu grija in amestecul de galbenusuri.Desi forma mea este de silicon si se presupune ca nu se lipeste aluatul,eu nu am avut curaj sa incerc daca e asa sau nu,asa ca am tapetat-o cu putin ulei si faina alba,apoi am turnat o parte din aluat,am pus o mana de curmale si o mana de ciocolata,apoi restul de aluat si deasupra am terminat cu o alta parte de curmale si fulgi de ciocolata.

Am dat checul la cuptor la foc mai mic pentru a se coace bine si l-am lasat pana cand a trecut testul cu scobitoarea.
Pofta mare!


Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu