Salata cu branza de capra


 Reteta de la Didi- Food design

Este un preparat demn de pus pe cea mai pretentioasa masa. Gustul este dulce acrisor, e bine sa predomine in dressingul pt. salata otetul ca sa contrabalanseze dulceata data de nucile caramelizate si de sucul de portocala. Este o reteta Cristi Roman.

INGREDIENTE
PENTRU BRANZA PANE
branza de capra- un disc gros de 1.5 cm (incercati si doar de 1cm)
faina
pesmet
ou-1
lapte-2/3 lingura
PENTRU SALATA
mix de salata (salatele preferate-Iceberg, sanguine, etc)
ardei gras rosu
ceapa rosie
rucola (eu n-am avut)
nuci caramelizate
DRESSING PENTRU SALATA
zeama de portocala
zeama de lamaie
mustar
ulei de masline
coaja rasa de portocala si lamaie
otet din vin alb (eu am folosit balsamic)
miere
ulei de masline
mustar integral
sare-1 praf (optional)
VINEGRETA FRUCTE DE PADURE (eu am inlocuit cu sos de rodie)
(cantitati pentru mai multe portii)
zmeura, afine si capsuni-100 g
zahar-2-3 linguri rase
150 ml vin rosu
unt-30 g

PREPARARE
PREPARARE BRANZA PANE
Felia de branza, care nu trebuie sa fie mai groasa de 1.5 cm ca sa se inmoaie (incercati si cu 1 cm poate se topeste mai mult la interior), din timp am pus-o la scurs de eventualul zer pe un prosop de hartie impaturit gros.
Branza pe care am folosit-o este moderat de sarata.Fiind cam proaspata am pus-o la scurs pe prosop de hartie pliat in 4.
Batem oul ca pentru omleta si ii adaugam laptele.
Branza o dam prin faina, apoi prin ou batut cu lapte, apoi prin pesmet.
Si repetam inca o data doar ca o dam numai prin ou+lapte si apoi prin pesmet.
O scuturam usor, ca sa cada surplusul de pesmet si pentru ca invelisul sa fie uniform.
O punem intr-o baie de ulei incins, la 180 de grade, si o rumenim pe o parte si alta supraveghind-o ca sa nu o ardem.
Se scoate pe prosop de hartie ca sa absoarba grasimea.
PREPRAREA DRESSING-ului pt. SALATA
Se freaca un pic mustarul cu uleiul, se adauga otetul si sucul de portocala.
PREPARARE SALATA
Salata o taiem fasiute fine, ceapa si ardeiul gras taiate julienne si rucola o punem intreaga.
Le amestecam intr-un bol. Amestecam bine si cu dressingul preparat.
PREPARARE VINEGRETA
Eu am deja "de-a gata" sos pentru salate dulce-acrisor din rodie dar m-am documentat pentru voi cum s-ar putea prepara vinegreta. Asta ar fi o varianta:
Topim 30g unt. Se adauga vinul si fructele. Cand incep sa clocoteasca adaugam zaharul, se da la foc mic-mediu si le lasam sa clocoteasca pana ajunge la consistenta siropului de dulceata.
MONTAJUL
In cazul in care folosim sos de rodie, se incepe cu acesta desenand pe farfurie niste onduleuri. Lucram repede caci se latesc dungile astea (se vede diferenta fata de prima poza).
Cu mana punem o gramada cat mai inalta si rotunda pe centrul farfuriei.
Presaram apoi peste gramajoara de salata nuci caramelizate tocate fin (presupunand ca le avem ramase de pe la prajituri).
Daca in loc de sos de rodie folosim vinegreta din fructe, punem din loc in loc in cerc in jurul salatei vinegreta de fructe de padure.
La final, peste salata se pune felia de branza pane.

Sa va fie de folos!

Alegeti o branza cremoasa. La caldura, chifteaua cand o rupeti branza se va intinde. Probabil conteaza si grosimea, n-am studiat mai mult inca.

Mai multe retete delicioase de la Didi gasiti pe blogul ei Food design


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu