Quiche Alsacienne



 Reteta de la Didi- Food design
Nu o spun formal, este cel mai bun preparat ca fel principal pe care l-am mancat in ultimele luni. Am rasfoit si reteta Quiche Lorraine a Juliei Child dar m-am oprit asupra variantei alsacienne (diferenta este ca are adaos de ceapa care ii da o savoare in plus). Micile modicari pe care le-am facut, le-am mentionat in paranteza.

INGREDIENTE
Pentru o tava cu pereti inalti si diametrul de 20cm

CRUSTA (pate brisee)
150 gr faina
120 gr unt rece (40% grasime)
4 linguri apa rece
UMPLUTURA
100 gr sunculita afumata sau bacon, kaizer, etc. (am inlocuit cu pastrama de pui pe care o prepar in casa)
1 ceapa micuta
100 gr cascaval Gruyere, Emmentaler etc. (am inlocuit cu 80g branza de capra si 20g cascaval)
150 gr smantana acra (am folosit una degresata 12%)
2 oua
sare, piper, nucsoara

PREPARARE
1. Pui untul si apa in congelator pentru 15 minute.
2. In robot pui faina, un varf de lingurita cu sare si apoi untul rece taiat cubulete. Eu am omis sa pun paletete de aluat dar a fost in regula si cu cutitele. dupa cateva impulsuri devine nisipoasa.
3. Adaugi apa, lingura cu lingura. Aluatul trebuie sa se adune sub forma de bila in robot.
4. Pregatesti o tava ca de tarta cu pereti de minim 4cm inaltime, sau o oala cu pereti grosi. Pe fundul oalei am pus hartie de copt. Ca sa tai hartia perfect rotunda procedezi astfel: tai un patrat cat diametrul cercului (20-22), pliezi pe jumatate si tot asa pana obtii un triunghi ca in poza. Tai drept capatul lat pe dimensiunea medianei celei mai mici. Cand desfasori, ai un cerc perfect.
5. Ungi peretii oalei cu ulei si asezi hartia pe fundul oalei. Este un aluat foarte lipicios.
6. Cu mainile reci (tine-le sub apa rece la robinet), rastorni aluatul pe folie de plastic, ii dai forma de disc si aplatizezi cat de tare poti.
7. Dai la frigider minim 30 minute, eventual 20 minute si la congelator (din acest timp). Poti folosi pate brisee cumparat, daca gasesti, dar nu e nici o filosofie ca sa il prepari.
8. Cat sta aluatul la frigider, tai sunca fasiute sau cubulete.
9. Intr-o tigaie (fara adaos de grasime) prajesti sunculita la foc mic pana devine crocanta. O scoti pe servetele de bucatarie sa se scurga excesul de grasime. Caleste ceapa taiata julienne fara a o arde.
10. Razi branza.
11. Bati bine ouale si amesteci cu smantana.
12. Infainezi din abundenta blatul de lucru si sucitorul. Intinzi crusta intr-o foaie rotunda si cu diametrul mai mare cu putin de 25 cm. Cu ajutorul unei farfurii decupezi din foaie un cerc de diametru 25 cm.
13. O rulezi pe sucitor. Asezi cercul de aluat in tava (oala) pregatita. Chiar daca se mai lipeste si deformeaza o aranjezi cu degetele in oala astfel incat blatul sa fie ridicat cu vreo 4 cm pe pereti.
14. Asezi peste aluat sunculita prajita si ceapa.
15. Presari peste sunculita branza razuita.
16. Poti face quiche alsacienne fara branza. In acest caz la amestecul urmator de smantana-oua folosesti 225 gr smantana si 3 oua. Bati ouale bine si adaugi smantana si condimentele. De sare n-a mai fost nevoie.
17. Dai la cuptor, la 180C, pentru 35 minute, mai lasi daca nu este rumenita. Eu doua minute am rumenit-o sub grill mutand tava pe cea mai de jos treapta.
Lasi sa se racoreasca, apoi poti sa feliezi. Este foarte buna si rece sau reincalzita.

Sa va fie de folos!
Mai multe retete delicioase de la Didi gasiti pe blogul ei Food design

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu