Prajitura cu fructe si bezea



Reteta de la Dana Szocs

Pentru ca ne place tare mult prajitura aceasta cu bezea moale,o fac de cate ori am ocazia,cu diverse fructe si arome pentru ca mereu iese tare gustoasa.Astazi, daca tot am facut semifredo si am ramas cu 8 albusuri,m-am gandit sa le folosesc la aceasta prajitura mai ales ca nu mai facusem cam de mult prajitura cu bezea

Am folosit pentru aluat:
8 oua
20 linguri ulei
24 linguri faina
16 linguri zahar
2 plicuri zahar vanilat
2 plicuri praf de copt
esenta de vanilie

Pentru umplutura:
200 gr fructe de padure congelate
150 gr nuca de cocos
50 gr stafide
2 mere rase
3 pastai de cardamon
4 linguri zahar

Pentru bezea:
8 albusuri
16 linguri zahar

Blatul: Am separat galbenusurile de albus,am batut bine galbenusul cu zaharul si esenta ,pana cand si-a dublat volumul,am adaugat apoi uleiul,faina si praful de copt,am amestecat bine si am lasat aluatul deoparte.Am batut spuma albusurile si le-am amestecat apoi cu aluatul de galbenusuri,am pus totul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si am dat la cuptor 15 minute pana cand aluatul a fost aproape copt.
Fructele le-am pus intr-o craticioara la foc impreuna cu semintele de cardamon si zaharul si le-am lasat sa fiarba pana cand s-au inmuiat,am adaugat apoi stafidele,nuca de cocos,am mai lasat 2-3 minute apoi am dus cratita la racit.
Albusurile pentru bezea,le-am batut spuma tare cu un praf de sare,am adaugat apoi zaharul si am continuat sa le bat pana cand zaharul s-a topit.
Dupa ce blatul a fost aproape copt,am scos tava din cuptor,am pus peste blat fructele si apoi bezeaua si am dat din nou la cuptor pana cand bezeaua s-a rumenit frumos.
Am taiat prajitura abia dupa ce s-a racit complet pentru a nu o strica.

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu