Piept de rata cu sos de mere si cimbru


Reteta de la Dana Szocs

Mereu am spus ca rata este preferata mea,dar din pacate sunt singura la noi in casa care mananc aceasta carne de aceea nici nu fac foarte des,pentru ca…trebuie sa ma lupt eu singura cu ea Astazi printre alte preparate am zis sa imi fac si mie pofta si mi-am facut o jumatate de piept de rata cu un delicios sos de mere,pe care l-am folosit si la friptura de porc pe care am facut-o pentru ca porcul si marul se inteleg bine din ce stiu eu

Am folosit pentru carne:
o jumatate piept de rata fara os
sos de ardei iuti
sos de stridii

Pentru sos:
2 mere
cimbru
sos de stridii
sos pimento
1/4 lingurita zahar
1 cana apa
1 lingurita amidon dizolvat in 3 lingurite apa

Rata: Pieptul de rata l-am spalat,uscat si l-am crestat usor pe partea cu pielea,apoi l-am marinat in sos de stridii si sos de ardei iuti,l-am lasat sa stea asa la marinat aproximativ o ora,apoi l-am pus intr-o tava mica cu pielea in jos si l-am pus pe aragaz la foc mic,pana cand grasimea din piele s-a topit si s-a rumenit frumos,am intors carnea si pe partea cealalta sa o rumenesc uniform,apoi am introdus tava la cuptor unde am lasat-o aproximativ 20 minute,pentru ca mie nu imi place carnea facuta mediu nu imi place …sa nu fie roz pt ca nu o pot manca,asa ca am lasat-o cat sa fiu sigura ca rata mea va fi bine gatita si pot spune ca a iesit extrem de frageda si foarte gustoasa.
Sosul: Am taiat cele 2 mere in cubulete mici,le-am pus intr-o oala mica impreuna cu sos de stridii,sosul pimento,apa si cimbrul si am lasat sa fiarba bine pana cand merele s-au inmuiat,am adaugat la urma putin zahar si amidon alimentar dizolvat in putina apa pentru a ingrosa putin sosul.
Am servit pieptul de rata pe un pat de cartofi noi prajiti alaturi de deliciosul sos de mere si o salata de primavara

Pofta mare!
Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu