Guacamole

  Reteta de la Didi- Food design

Cand am gustat pentru prima data avocado, nu mi-a placut (ca si mango dealtfel). Nu i-am mai dat importanta, nu m-am mai oprit sa citesc nici o reteta. Abia de curand am aflat de ce nu mi-a placut. Pentru ca nu era bine copt.
Tot lovindu-ma de retete cu avocado, am inceput sa le citesc si le-am dat o a doua sansa. Dupa ce am gustat preparatul, marturisesc ca m-am indragostit iremediabil de acest fruct.
Acum, de cate ori aprovizionez, cumpar si 2 avocado si ii las sa se coaca in hartie, ca pe banane. Se zice ca hartia de ziar ajuta cel mai bine. M-am invartit prin blogosfera dupa retete care sa aiba ca ingredient avocado, desi stiam de guacamole, cautam combinatii mai sofisticate. Aceasta salata mie imi seamana la gust cu salata de vinete.
De ce sa caut ceva sofisticat cand eu nu parcursesem ABC-ul!? Reteta este specific mexicana, imi place extraordinar de mult, foarte-foarte usor de facut, o puteti consuma ca aperitiv. Zeama de lamaie conteaza cel mai mult la aceasta combinatie. Miezul fructului cand este copt este onctuos, minunat.
Daca aveti timp, tot “pe repede” coaceti lipiile mele la tigaie (le gasiti pe blog).


INGREDIENTE
2 avocado copt bine obligatoriu (eu am avut numai unul si au rezultat maxim doua portii)
1 rosie
1 ceapa mica
cateva fire de patrunjel
2-3 linguri zeama de lamaie
praf de chilli
sare


MOD DE PREPARARE
Inainte de a desface avocado, pregatesti legumele.
1.Taie cubulete marunte rosia si ceapa, toci si patrunjelul.
2.Storci lamaia intr-o ceasca/bol.
3.Apoi desfaci avocado. Eu acum am invatat sa desfac avocado dupa tutorial. Va arat si voua celor care abia acum va imprieteniti cu avocado.
-Cu un cutit ascutit, taie pe lung, pe mijloc, pana la sambure fructul.
-Roteste partile la 90 de grade. Daca fructul e bine copt, asta e cea mai simpla treaba.
-Infige cutitul in sambure si roteste. Daca este copt, iese imediat, altfel, adera.
4.Scobesti miezul de la avocado. Minunat este cu ustensila de portionat inghetata pentru ca clestele taie bine si ajuta sa iasa imediat miezul din lingura.
5.Il pui intr-un vas si repede adaugi zeama de lamaie peste el ca sa nu oxideze.
6.Pasezi miezul de avocado cu furculita, eu cel mai bine am putut cu pasatorul de cartof.
7.Pui peste pasta de avocado legumele maruntate, nu mai pasezi nimic, doar omogenizezi impreuna sarea si praful de chilli.
8.Daca este nevoie mai adaugi putina zeama de lamaie.
DECORARE
Am asezat in vasul de servit cu clestele de ingetata. Am decorat cu praf de chilli, putin patrunjel tocat, ramurica de patrunjel si cubulete de rosie.

Sa va fie de folos!

Mai multe retete delicioase de la Didi gasiti pe blogul ei Food design


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu