Ciorbă de lobodă

Reteta de la Daniela Elena
N-am mai mâncat o ciorbă de lobodă de.....ani! Și pentru că,o bunică harnică și generoasă m-a cadorisit cu o plasă de lobodă verde și frumoasă,m-am gândit că e timpul.
Rețeta-i simplă:
- lobodă,cu cât mai multă cu atât mai bine
-1 litru de lapte
- 2 legături de ceapă verde
- 1 legătură de usturoi
--1 legătură mărar
- sare,după gust
- afumătură câtă doriți;eu am pus o mână de șuncă afumată,din acelea care se găsesc în Kaufland,vidate,felii.
- o lingură untură de porc.
Se spală bine loboda,se toacă fâșii.Se încinge untura,în care se călește ușor ceapa.Se scoate,se adaugă șunca feliuțe,se călește până se rumenește,se adaugă ceapa și loboda.Se lasă la foc mic să se călească,amestecați!,până scade zeama verde lăsată de lobodă.Se adaugă laptele,se mai lasă la fiert la foc mic,apoi usturoiul tocat,mai fierbi un pic,pui mărarul tocat și....gata!
E foarte bună fierbinte, cu smântână sau cu iaurt.
S-aveți poftă!
P.S. Pentru că am avut chiar multă lobodă,am făcut și-o plăcintă,cu brânză,cozi de ceapă verde și desigur....lobodă.



În Ardeal se numește ”vărzări”,”vărzare”,nu știu de ce!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu