Bomboane fondante


Reteta de la Bubulina Gospodina 

Ingrediente
Pentru fondant:
1 kg de zahar
1 lingura miere
sucul de la o jumatate de lamaie medie
Pentru bomboane:
200 gr fondant
5 lingurite cacao
2 fiole esenta de rom
Pentru glazurat:
150-200 gr fondant
coloranti alimentari

Zilele trecute am facut bomboane fondante. De cand am descoperit reteta de fondant pe net, numai la bomboane fondante mi-a stat gandul. Cu cateva ore inainte de a incepe prepararea acestei retete, punem un bol din inox la frigider. Apoi, intr-o craticioara punem zaharul si apa cat sa il umezeasca si sa-l acopere putin.

Lasam la foc mediu si cu ajutorul unei pensule pe care o umezim in apa, stergem peretii cratitei, ori de cate ori este nevoie. De asemenea, cu ajutorul unei linguri, adunam spuma formata.

Cand siropul incepe se fiarba, se ia o proba intr-un pahar cu apa rece. Se toarna cateva picaturi si daca in apa se formeaza bobite, atunci siropul este gata. Pentru cine are termometru, este mai usor. Cand siropul atinge temperatura de 130 de grade, siropul e gata.

Punem mierea si zeama de lamaie, amestecam bine si apoi turnam siropul in bolul de inox, pe care l-am tinut cateva ore la frigider.

Cu ajutorul unui ROBOT DE BUCATARIE mixam la viteza mare, pana cand siropul se face alb si se intareste. Adica se zahariseste.

Se pastreaza la frigider, intr-un borcan de sticla, umezit in prealabil cu apa. Fondantul se poate folosi la reteta de bomboane fondante, la glazurarea fursecurilor iar pentru amandine, se amesteca cu cacao si esenta de rom. Cand aveti nevoie, luati cantitatea dorita de fondant si o topiti la bain marie.

Pentru bomboanele fondante, am amestecat 200 de grame de fondant cu cacao si esenta de rom. Nu am topit fondantul! Pur si simplu, am amestecat ingredientele cu mana. Va recomand folosirea manusilor de unica folosinta.

Din compozitia obtinuta, am format aproximativ 25 de bilute pe care le-am pus la frigider, pentru aproximativ o ora.

Am pus la bain marie putin fondant si l-am colorat. Pe o furculita am pus cate o bomboana si am turnat fondant cu o lingura. Apoi am pus bomboanele pe o hartie de copt, sa se usuce. ATENTIE! NU le bagati la frigider!

Daca glazura vi se pare prea groasa, puneti o lingura de apa fierbinte si amestecati bine dar nu puneti mai multa apa pentru ca atunci glazura nu o sa mai stea pe bomboane si o sa trebuiasca sa le glazurati de mai multe ori. In poza de joc, bomboanele de culoare mov nu erau complet uscate, de aceea lucesc. Sunt numai bune de mancat a doua sau chiar a treia zi. Si cam asta-i tot. Reteta pentru fondant am luat-o de aici.

Mai multe retete delicioase de la Bubulina Gospodina gasiti pe blogul ei www.bubulinagospodina.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu