Rulada cu ricotta si visine



Reteta de la Dana Szocs



Cred ca asta este a doua rulada pe care o fac, nu stiu de ce nu fac mai des pentru ca e un desert bun si pufos,dar dupa experienta de azi cred ca voi mai incerca si alte variante pentru ca mi-a placut cum a iesit asta si am lucrat cu ea fara probleme.Reteta de blat o am de la o fata draguta si recunosc ca imi place mai mult reteta ei decat ce aveam eu…e mai pufos Multumesc Kamy Kamelya!!!

Am folosit pentru blat:

5 oua
5 linguri de zahar
5 linguri faina
un praf de sare
esenta de vanilie
Pentru crema:
200 gr branza ricotta
200 ml frisca
visine din visinata

Blatul: Albusurile le-am separat de galbenusuri,le-am batut spuma tare cu un praf de sare, galbenusurile le-am frecat bine cu zaharul pana cand si-au dublat volumul,apoi am adaugat peste galbenusuri si faina si esenta,am amestecat bine.La sfarsit cand totul era perfect omogenizat am adaugat si spuma de albusuri si am amestecat usor pentru a nu strica spuma.

Am pus aproape tot aluatul intr-o tava cu hartie de copt,dar am mai pastrat cam 2 linguri de aluat,peste care am pus cacao,apoi am facut diverse desene (ce va vine pe moment) cu partea ciocolatoasa peste aluatul galben si l-am dat la copt.

Pentru ca tava mea era destul de intinsa,aluatul meu s-a copt foarte repede,cam 12-15 minute,insa e bine sa incercati cu scobitoarea inainte de a scoate blatul din cuptor.

Dupa ce aluatul s-a copt, l-am rasturnat pe un prosop de bucatarie umezit si foarte bine stors,am rulat rulada si am lasat-o sa se raceasca la temperatura camerei.

Crema: Am batut frisca, am adaugat apoi peste ea si branza ricotta,am amestecat bine,in cazul meu nu a mai fost nevoie de zahar suplimentar pentru ca frisca era dulce,dar gustati si daca considerati ca nu e destul de dulce,se poate adauga.Visinele din visinata le-am curatat de samburi,apoi le-am tinut putin in apa rece sa mai iasa aroma de alcool din ele si apoi le-am scurs bine si le-am taiat marunt pentru a le putea incorpora usor in crema.Dupa ce blatul s-a racit, l-am desfacut pe masa,am adaugat crema pe care am intins-o bine pe tot blatul,apoi l-am rulat la loc si am dat 1-2 ore la frigider.

O minunatie de desert,rapid si gustos!

Pofta mare!

Mai multe retete delicioase de la Dana gasiti pe blogul ei Papabundetot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu